01:56|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 08 بهمن 1399 - 09:56
کد خبر: 15688
یادداشت:

خیال راحت کرونا زیر سایه بی‌خیالی مردم!

در حالی که حدود یک‌سال از ورود ویروس کرونا به آذربایجان غربی می‌گذرد، مردم استان بی‌توجهی عجیبی در خیابان‌های شلوغ و پررفت و آمد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند که این امر می‌تواند بسیار مخرب بوده و در صورت تداوم، عاملی برای مقررات سختگیرانه‌تر در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری باشد.
خیال راحت کرونا زیر سایه بی‌خیالی مردم!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این ‌روزها برخی از همشهریان با وجود توصیه‌ها و تاکیدات مسئولان بر خانه ماندن برای قطع زنجیره این بیماری، همچنان «فاصله‌گذاری و نکات بهداشتی» را رعایت نکرده و در اماکن عمومی، خیابان و بازار با تراکم زیاد حاضر می‌شوند که این موضوع می‌تواند عواقب سنگینی برای مردم داشته باشد.

شاید عده‌ای تصور کنند که اوضاع عادی شده و دیگر قرار نیست کرونا بگیرند در حالی که این طور نیست و این ویروس هر لحظه در کمین افراد است.

با گذر از خیابان‌های پرتردد ارومیه از جمله؛ عطایی، امام و .... عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از سوی فروشندگان و دستفروش‌ها شاهد خواهیم بود.

مکان‌های عمومی از مهم‌ترین منابع انشار و انتقال ویروس کرونا می‌باشد به قولی می‌توان گفت کرونا درآنجا کمین کرده و اگر شخصی حتی ذره‌ای آن را نادیده بگیرد، به آن مبتلا می‌شود.  

با توجه به این مسئله می‌توان گفت که نباید مردم فکر کنند که کار کرونا تمام شده زیرا هنوز راه سختی پیش رو داریم و عادی انگاری کرونا توسط بخشی از مردم و مسئولان می‌تواند به شیوع بیشتر بیماری و اعمال مجدد محدودیت‌ها منجر می‌شود.

متاسفانه بی‌توجهی برخی مسئولان به دستورات بهداشتی و عدم برخورد قاطعانه با متخلفان این امر عواقب خطرناکتری را به دنبال خواهد داشت، در مقابل نیز از مردم انتظار می‌رود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در وهله اول روزمرگی هایشان قرار دهند تا یک‌سال دیگر این ویروس منحوس را تحمل نکنیم و جان عزیزانمان را زیر پا نگذاریم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید