00:58|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1399 - 09:26
کد خبر: 15676
یادداشت:

اشتغال؛ واژه‌ای بیگانه برای جوانان تحصیل کرده

معضل بیکاری اکنون به یکی از اصلی‌ترین مشکلات جوانان و خانواده‌های آنان بدل شده است و روز به‌روز بر شدت آن افزوده و نا امیدی ناشی از این مسئله در دل جوانان جامعه جوانه میزند.
اشتغال؛ واژه‌ای بیگانه برای جوانان تحصیل کرده

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اگر نگاهی به دغدغه‌های فعلی در عرصه اقتصادی بکنیم، بدون تردید، اشتغال و عارضه بیکاری در صدر مشکلات موجود قرار می‌گیرد و اکثر جوانان جامعه با این مشکل رو به رو هستند.

معضل بیکاری اکنون به یکی از اصلی‌ترین مشکلات جوانان و خانواده‌های آنان بدل شده است به طوری که شاید بتوان گفت دغدغه اصلی جوانان و خصوصا فارغ التحصیلان دانشگاهی داشتن شغل است.

اگر پای درد و دل های جوانان در این باره بنشینیم، خواهیم دید که آنان از این نظر که این همه درس خوانده‌اند و برای ادامه تحصیل سرمایه کردند، اکنون بعد از چندین سال زحمت بی وقفه صرفا در جهت محقق ساختن اهداف خود ناچار به تحمل بیکاری و یا اشتغال در زمینه‌هایی که مربوط به رشته تحصیلی آنان یا در شان یک جوان تحصیل کرده در جامعه نمی‌باشد.

امروزه اشتغال یکی از اساسی‌ترین نیازهای جوانان می‌باشد، به طوری که با وجود معضل اشتغال شاهد به وجود آمدن مشکلات دیگری در جامعه خواهیم بود که نمونه آن عدم ازدواج و تشکیل خانواده در جوانان، مشکلات اخلاقی و رفتاری، طلاق ، افسردگی و… است بنابراین اشتغال نقشی اساسی در زندگی یک فرد ایفا می‌کند.

این روزها آرزوی بسیاری از جوانان است که پس از طی‌کردن تحصیلات عالی و گرفتن مدرک خود بتوانند شغل درخوری پیدا کنند، اما از آنجایی که آمار بیکاری در آذربایجان‌غربی گوش فلک را کر کرده کمتر کسی موفق به یافتن شغل مورد نظر خود می‌شود.

پارتی بازی یا توصیه بازی واژه آشنایی است که هرکس آن را برای یک بار هم که شده امتحان کرده و طعم شیرین آن به کامش خوش آمده است. این شیرینی دامنه گسترده‌ای دارد که از صف طولانی ادارات، نانوایی و تا موضوع مهمی چون اشتغال را در برمی‌گیرد.

متاسفانه پارتی بازی در چند دهه اخیر به خصوص از هنگامی که میزان بیکاری بالاتر رفته بیشتر مشاهده می‌شود و کسانی که آشنا یا پارتی دارند، بلافاصله بعد از اتمام تحصیل یا با همان مدرک دیپلم بدون چون و چرایی استخدام می‌شوند و مشغول به کار می‌شوند.

این اندازه از تبعیض در جامعه که هیچ مسئول و ارگانی مسئولیت نظارت بر آن را بر عهده نمی‌گیرد و مسئله پارتی بازی روز به روز افزایش می‌یابد، باعث نا امیدی جوانان و مبهم بودن آینده آنان و جامعه می‌باشد که نظارت دقیق نهادهای ذی‌ربط را می‌طلبد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید