10:40|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1399 - 08:42
کد خبر: 15675
یادداشت:

نبود زیرساختهای اصولی در مسکن مهر ارومیه ؛ بلای جان مردم شد

مسكن مهر ارومیه به منظور برطرف كردن مشكلات اقشار ضعيف جامعه در چند سال گذشته طراحي و اجرا شد، اما اجراي ناقص اين طرح مشكلاتي را براي شهروندان ارومیه ای به وجود آورده است.
نبود زیرساختهای اصولی در مسکن مهر ارومیه ؛ بلای جان مردم شد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مشکلات مسکن مهری‌ها در ارومیه ، تمامی ندارد. آن‌هایی که سال‌ها پیش به امید خانه‌دار شدن ثبت‌نام کردند و همه دارایی خود  را برای خانه‌های مهر واریز کردند با بی‌مهری مسئولان مواجه شده و مسکن مهرشان را به‌موقع تحویل نگرفتند. حالا در شرایطی قیمت مسکن به طرز سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده برخی از این خانه‌ها بدون آب، برق، گاز و آسانسور افتتاح می‌شود و همین موضوع زندگی آنها را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است.

ساکنان مسکن مهر در ارومیه از  نبود ایمنی آسانسور‌ها هم گلایه دارندچنان که متاسفانه در چند روز اخیر شاهد مرگ  یک خانم مسن به دلیل خرابی و استاندارد نبودن آسانسور در یکی از مسکن های این شهر بودیم.

ساکنان مسکن های مهر از عدم  ایمنی کافی در آسانسور‌های آن بخصوص با وقوع حادثه چند روز پیش اظهار نگرانی می کنند می‌گویند: «در ساختمان ما، آسانسور نیم متر مانده به طبقه می‌ایستد و درش باز می‌شود. ما باید یک پله حدودا نیم‌متری را برای پیاده شدن از آسانسور بالا برویم! این مسئله باعث شده که همیشه نگران از دست دادن جان خود و عزیزانمان باشیم.

با این همه نظارت و اعمال قانون به خوبی در طرح مسکن مهر می توان ساختمان هایی را مشاهده کرد که تازه ساخته شده و هنوز کسی در آن ننشسته اما هم ترکیدگی لوله دارد، هم نم کف و سقف، سرویس بهداشتی آب داده و گچ دیوارها ترک برداشته است.

اینکه در پشت صحنه کار این ساختمان ها چه خبر است، با گذشت چندین ماه از سکونت ساکنان آن به خوبی معلوم می شود. کیفیت پائین ساختمان هایی که فرو نمی ریزند، اما زندگی در آن ها مترادف راحتی و آسودگی و امنیت نیست، بسیار در مسکن مهر شهرستان گرمسار دیده می شود.

به راستی درد مردم مسکن مهر نشین ارومیه  کجای دل مسئولان قرار دارد و مسئول ساختمان های نوسازی که هیچ استانداردی در آن رعایت نشده و گویی هنگام ساخت هیچ نظارتی هم برعملیات ساختش نبوده است چه کسانی هستند؟

ملاک راستی آزمایی مهندسان ناظر طرح مسکن مهر چه بوده؟ ظاهر امر نشان می دهد که ملاکی در کار نبوده تا زمانی که حادثا ای بزرگتر و ناگوارتر از این حادثه در مسکن مهر رخ دهد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید