12:43|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 بهمن 1399 - 12:49
کد خبر: 15667
یادداشت:

ترافیک شهری معضلی پایدار برای کلانشهر ارومیه

ترافیک یکی از مشکلات اجتماعی در کلانشهر ارومیه می‌‎باشد که خود ناشی از عوامل مختلف می‌باشد، شاید منشا مشکلات کنونی، زمینه تاریخی ایجاد شبکه معابر و رانندگی در شهر باشد.
ترافیک شهری معضلی پایدار برای کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، افزایش ترافیک شهری در کلانشهر ارومیه به مشکلات روزمره شهروندان افزوده و همچنان گریبان شهر را گرفته است.

این روزها با گذر از خیابان‌های شهر شاهد ترافیک سنگین و کلافه کننده در سطح شهر خواهیم بود که صدای اعتراض شهروندان از این بابت روز به روز بیشتر می‌شود و با این اوضاع سعی می‌کنند در خانه بمانند. از طرفی هم با شیوع ویروس کرونا مردم صرفا برای عوض کردن حال و هوای خود و برای دوری از درگیری با ویروس کرونا، ترجیحا با خودرو شخصی بیرون می‌روند.

کافی است ظهر یا عصر هر روز سری به خیابان‌های اصلی و مهم ارومیه بزنیم تا ببینیم ترافیک سنگین چگونه رفت و آمد را با مشکل مواجه می کند.

خیابان امام، عطایی، باکری، خیام، کاشانی، شیخ تپه، استادان و ورزش از آن دست خیابان‌هایی هستند که اگر فردی به ناچار گذرش به آنان بیفتد باید ساعت‌ها معطلی را به جان خریده و در نهایت با تاخیر و اعصابی خورد به مقصد برسد.

شاید برخی تعداد زیاد خودرو تک سرنشین یا بالا بودن سرانه خودرو شخصی را علت اصلی ترافیک در ارومیه عنوان کنند، و سختگیری بیشتر راهنمایی و رانندگی و حتی ثبت هوشمندانه تخلفات را چاره کار بدانند، اما بدون شک نباید اینگونه سطحی به علت معضل و چاره آن نگاه کرد. جهت رفع این مشکل نیاز به قانون، سیاست گذاری و توسعه راه‌ها است.

این موضوع بارها بیان شده و شهروندان خواستار رسیدگی مسئولین به این مسئله بوده‌اند ولی همچنان مسئله ترافیک ارومیه ادامه دارد و درخواست‌های مردم بدست بی توجهی مسئولین سپرده شده است در پایان انتظار می‌رود نهادهای ذیربط در جهت رفع این مسئله اساسی، قدمی بردارند و چاره‌ای بیاندیشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید