12:12|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 04 بهمن 1399 - 10:14
کد خبر: 15662
یادداشت:

کمبود روغن در ارومیه؛ زیر سایه بی تدبیری مسئولان همچنان ادامه دارد

طی ما های گذشته، کمبود روغن خوراکی در بازار سبب ایجاد نارضایتی و گله مندی شهروندان در ارومیه شده است.
کمبود روغن در ارومیه؛  زیر سایه بی تدبیری مسئولان همچنان ادامه دارد


سرویس اقتصادی باریش نیوز، یکی از اقلام پر مصرف در سبد خانوارها روغن خوراکی است که از چندی قبل در بازار عرضه آن کاهش پیدا کرد، این کاهش عرضه از یک طرف و افزایش تقاضا از طرف دیگر و همچنین ورود دلالان به بازار ویترین بسیاری از فروشگاه ها را از از انواع روغن خوراکی خالی کرد.

 روغن خوراکی به عنوان یکی از کالاهای اساسی در سفره مردم حدود دو  ماه است با کمبود شدید در بازار مواجه شده و حرف های مسئولان درباره تامین روغن نباتی در بازار تنها در حد وعده باقی مانده است، گرانی، زور فروشی و حالا هم جیره بندی روغن از جمله مشکلات حال حاضر این ماده خوراکی است.

کمبود و نبود روغن خوراکی یکی از مسائلی است که این روزها شهروندان ارومیه ای از آن گلایه‌مند هستند. متاسفانه این مسئله مدت زیادی است که در سطح استان و یا به گفته مسوولین در سطح کشور مطرح هست و هنوز تدبیر خاصی برای رفع آن اندیشیده نشده است.

حدود دو ماه پیش بود کهکمبود روغن در بازار به مشاهده شد و صاحبان فروشگاه‌ها از قرار دادن روغن در قفسه‌ها و ارائه این کالا به مشتری خودداری کردند، تا بازار حواشی داغ شده و همه توجه‌ها به سمت روغن کشیده شود.

کالایی که از نیازهای روزانه و ضروری مردم به شمار می‌رود و با توجه به بحران کرونا در کنار مشکلات اقتصادی، توانی برای تحمل مشکلات این‌چنینی برای مردم باقی نگذاشته است.

با گذشت چند ماه از کمبود روغن و وعده‌های چندباره مسئولان برای تعادل بازار روغن و تامین روغن مورد نیاز خانوارها همچنان بیشتر شهروندان ارومیه ای در مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ که عامل توزیع روغن هستند با جملاتی مانند "روغن موجود نیست"، "روغن تمام شد"، "فردا برای خرید روغن مراجعه کنید" مواجه می‌شوند و دست خالی به خانه بازمی‌گردند.

به نظر می رسد مسئولان باید با پیگیری ها و اقدامات خود عرضه این محصول را بیشتر از پیش کنند و همچنین خرید روغن در ازای خرید محصولات دیگر نیز اصلاً با حقوق مصرف کننده همخوانی ندارد که هر چه زودتر باید این موضوع نیز مورد توجه قرار داده شود.

چرا بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی سروسامانی به بازار نمی‌دهند؟ چرا با فروشندگان متخلف برخورد نمی‌کنند؟ بیش از اندازه افزایش قیمت دیگر کالا‌های اساسی و موادغذایی نظیر گوشت، مرغ، میوه و تره بار به مردم فشار آورده، حالا کمبود روغن و سایر اقلام مشکلی است که فقط سودجویان و دلالان از آن نفع می‌برند.

گرانی کلیه کالاهای مصرفی به ویژه اقلام خوراکی که جزء نیازهای ضروری و روزمره مردم هستند، این روزها مشکلات بسیاری را به ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه ایجاد کرده است.
مشکلات اقتصادی که در کنار شیوع کرونا، اعمال محدودیت‌ها و از رونق افتادن برخی کسب و کارها، دست به گریبانی مردم با بیماری وآسیب‌های روحی و روانی ناشی از آن شرایطی را فراهم آورده است که مردم بسیار آسیب‌پذیر شوند.


لذا ضروری است تا با نظارت بیشتر بر بازار و مدیریت و کنترل قیمت‌ها تحمل شرایط فعلی بیش از این برای مردم سخت نشود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1399/11/04 - 15:17

لطفا از بازار بازدی بشه روغن ۴/۵کیلویی به تاریخ۹۹/۱۰/۹مبلغکارخانه ۶۰خزار وخرده ای فی فروش ۱۲۰تومن اگر تولید نمیشه از کدوم کارخانه تولید شده؟ واگر تولید وتوزیع میشه به کجا وبه کی فروخته میشه چشم تعزیرات کور شده یا چشماشونو بستن ونمیبینن.