10:17|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 02 بهمن 1399 - 12:46
کد خبر: 15659
یادداشت:

نگرانی اولیای دانش آموزان از بازگشایی مجدد مدارس در آذربایجان غربی

در حالی بازگشایی مجدد مدارس در آذربایجان غربی آغاز شده است که ویروس کرونا اگر چه مقداری فروکش شده اما در واقع همچنان پا برجاست و خطر انتقال آن سلامت مردم و بخصوص دانش آموزان را تهدید می کند.چنانچه از سال گذشته اخبار مرگ و میر، آمار مبتلایان، نشر اخباری مبنی بر تغییر رفتار ویروس کرونا و رفتارهای ناشناخته و دائم در تغییر ویروس کرونا همگی دست به دست هم دادند تا امروز زندگی عموم مردم جامعه دستخوش تغییراتی باشد و غالب افراد حتی برای حضور در جامعه دچار ترس و نگرانی شوند.
نگرانی اولیای دانش آموزان از بازگشایی مجدد مدارس در آذربایجان غربی


سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به شیوع ویروس کرونا وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان با رویه گذشته  تغییر کرد و مجازی شد و دانش‌آموزان با استفاده از برنامه شاد مشغول آموزش شده و امتحانات نوبت اول خود را نیز پشت سر گذاشتند. با بهتر شدن شرایط ویروس کرونا و تغییر رنگ‌بندی در استان‌ها وزارت آموزش و پرورش تصمیم به بازگشایی مدارس گرفت و شیوه‌نامه‌ای نیز در این راستا  ابلاغ کرد.

ترس از حضور در اجتماع امروز برای خانواده‌هایی که باید فرزندان خود را راهی مدارس کنند دوچندان شده است و این روزها با نگرانی، اخبار مربوط به بازگشایی مجدد مدارس را دنبال می‌کنند.

این روزها نگرانی خانواده‌های این استان که تاکنون درگیر بیماری کرونا، خانه نشینی، مشکلات مالی و .... بوده اند به دنبال بازگشایی مدارس و الزام آموزش حضوری دانش آموزان که از دیروز اعلام شد افزایش پیدا کرده است .

این در حالی است که، مهین منافی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرده است که  آموزش دانش آموزان مناطق آبی و زرد در مدارس زیر ۵۰  نفر در همه پایه‌های تحصیلی و مدارس بالای ۵۰  نفر فقط در پایه‌های اول و دوم ابتدایی از یکم بهمن با رضایت والدین دانش آموزان حضوری خواهد بود.

در حال حاضر از ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی از نظر ابتلا به بیماری کرونا، وضعیت ۱۱ شهرستان شامل خوی، پلدشت، میاندواب، ماکو، شوط، چالدران بوکان، پیرانشهر، چایپاره و سردشت آبی است و وضعیت بقیه شهرستان‌ها زرد گزارش شده است.

حال سوال که اینجا برای مردم مطرح است این است که در برخی مدارس حتی در پرداخت پول آب و برق مدرسه بودجه کافی ندارید و دست به دامن انجمن اولیا و مربیان می شوید آیا قادر به تامین هزینه‌های بهداشتی مدارس هستید؟ آیا دانش آموزان و کادر آموزش شما از بیمه لازم برای تامین هزینه های این بیماری مهلک برخوردار هستند ؟ این سئوال ها این روزها ذهن بسیاری از اولیای دانش آموزان را به خود مشغول کرده است ورا درگیر کرده است .

بیایید تا علاج واقعه پیش از وقوع کنیم و اجازه ندهیم تا یک بار دیگر فاجعه ای بزرگ بیافریند . فاجعه ای که منجر به مرگ هزاران کودک و معلم و خانواده های بی گناه آنها و درگیری هر چه بیشتر کادر درمان می شود .

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید