09:35|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 بهمن 1399 - 11:59
کد خبر: 15656
یادداشت:

نارضایتی مردم از بروکراسی پیچیده ادارات

در بسیاری از مواقع شهروندان به دلایل مختلفی از کارکرد یک دستگاه دولتی رضایت ندارند. عدم رضایت در برخی از شرایط به حدی است که باعث ایجاد خسارت و ضرر و زیان به شخص گردیده و چاره‌ای به جز تحمل این وضع را ندارند.
نارضایتی مردم از بروکراسی پیچیده ادارات

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به رفتار نادرست صورت گرفته توسط برخی از کارمندان با مردم باید گفت که اگر بعضی از ادارات نباشند مردم راحت‌ترند چراکه متأسفانه این پیچیدگی‌ها در مواردی، آن‌چنان عرصه را بر فعالان و نسل جوان تنگ می‌کند که بایستی از فعالیت های خود صرف نظر کنند.

متأسفانه برخی از سیستم‌های اداری نسبت به پاسخگویی به مطالبه‌های مردم تعلل می‌کنند که می‌توان گفت  این امر مایه ننگ سیستم اداری است.

استفاده بهینه از وقت برای یک مدیر بسیار ارزشمند است و مشاهده‌شده که برخی مدیران بعد کارمندان وارد اداره شده و قبل از کارمندان نیز از اداره خارج می‌شود و برخی مدیران حتی از شرح وظایف خود نیز بی‌خبرند.

از طرفی هم کسانی که به ادارات مراجعه می‌کنند مجبورند تمام وقت خود را صرف اتمام کارهای اداری خود کنند و این مسئله زندگی روزمره شهروندان را مختل می‌سازد و باعث گلایه آنان از این وضعیت می‌شود.

ضعف قوانین سبب شده که مدیران با سلیقه‌ای برخورد کردن سبب نارضایتی شهروندان شوند که این موضوع حتی در اداره کل نیز به عینه قابل‌مشاهده است و خلأهای قوانین بسیار دست و پاگیر و دست‌انداز هستند.

این‌ها تنها گوشه‌ای از مشکلات مردم به‌واسطه قوانین دست و پاگیر و خسته‌کننده بین دستگاهی است که در کنار ایجاد نارضایتی سبب طولانی شدن رسیدگی‌ها و بررسی درخواست‌های مردم از دستگاه‌ها شده است در پایان مردم انتظار دارند مسئولین و نهادهای نظارتی، نظارت دقیقی بر عملکرد ادارات داشته باشند و با متخلفان این امر در مورد پاسخگویی به مردم برخورد قاطعانه‌ای داشته باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید