03:38|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 02 بهمن 1399 - 10:05
کد خبر: 15653
یادداشت:

نبود امکانات زیرساختی در سایت‌های آموزشی، گریبانگیر دانشجویان

با شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های حضوری دانشگاه‌ها، مجموعه آموزشی استان به استفاده از آموزش مجازی روی آورد. با توجه به نوظهور بودن این پدیده، در ابتدای این راه نقایص و کاستی‌هایی وجود داشت که در حال حاضر برخی از آن‌ها رفع شده‌اند و برخی دیگر همچنان خودنمایی می‌کنند.
نبود امکانات زیرساختی در سایت‌های آموزشی، گریبانگیر دانشجویان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یک سالی است که کرونا کل فعالیت‌های استان و به تبع آن آموزش را تحت‌الشعاع قرار داده است و این ویروس عجیب و غریب همچنان به یکه تازی خود ادامه می دهد، معلوم نیست چه زمانی لنگر سنگین خود را از کره زمین برکشیده و خواهد رفت و این شرایط زندگی همگان را تحت تاثیر قرار داده و در واقع  نوعی از سبک زندگی جدید نه چندان رضایتبخش را  بر عموم مردم تحمیل کرده است.
 
این ویروس منحوس کرونا بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ را تحت سلطه خود درآورده و در این میان بخش آموزش نیز از این همه‌گیری در امان نمانده است، کلاس‌های حضوری دانشجویان و آموزش عالی دانشگاه‌ها به تعطیلی کشانده شده و این مسئله به دغدغه اصلی دانشجویان و حتی خانواده‌ها تبدیل شده است.
 
از طرفی بی برنامگی، نبود وقت کافی در هنگام امتحانات آنلاین و درخواست تکالیف از دانشجویان بدون ارائه نمره از سوی اساتید، از دیگر معضلات آموزش‌های مجازی بوده و همین مساله مشکلاتی را ایجاد کرده است.
 
مشکلات سراسری اینترنت و خصوصاً عدم دسترسی برخی شهرها و روستاها به اینترنت پر سرعت یکی از مشکلاتی است که حل آن اراده‌ای مسئولین را در این زمینه می‌طلبد و تا این موضوع به طور ریشه‌ای حل نشود، آموزش عالی در بستر مجازی نمی‌تواند با حداکثر کارایی و اثربخشی انجام شود.
 
با توجه به اینکه شیوع کرونا همچنان ادامه دارد و تاکنون راه حلی قطعی برای کنترل آن ارائه نشده، ترم بعدی دانشگاه‌ها نیز به احتمال زیاد همچنان مجازی برگزار خواهد شد، در این شرایط انتظار می‌رود مسئولین و نهادهای ذیربط چاره‌ای برای این مسئله بیاندیشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید