19:40|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 30 دی 1399 - 12:48
کد خبر: 15644
یادداشت:

مردم آذربایجان غربی، دیگر سفره ای برای پهن کردن ندارند!

طی ماه های اخیر، روزی نیست که مردم آذربایجان غربی با نرخ جدید افزایشی همه کالاها بویژه مایحتاج عمومی خود روبرو نشوند. هر صبح باید نگران قدرت خرید خود باشند. بهم ‌ریختگی اوضاع اقتصادی کشور و به دنبال آن استان، امکان برنامه‌ریزی حتی روزانه را از خانوارها گرفته و قشر کارگر و کم‌درآمد، در تامین حداقل‌های زندگی دچار مشکل جدی شده‌اند.
مردم آذربایجان غربی، دیگر سفره ای برای پهن کردن ندارند!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها، دغدغه اقتصادی به نگرانی روزانه معیشتی حتی برای تک تک مایحتاج تنزل یافته و روز به‌روز از قدرت خرید مردم کاسته می‌شود.
 
گرانی‌ها، تورم روز افزون، کاهش ارزش پولی ملی، افزایش لحظه ای قیمت‌ها و تنش در بازارها مردم را عصبی، بی حوصله و افسرده ساخته است.


این روزها، رشد فزاینده گراني در کشور و به دنبال آن در آذربایجان غربی،  که در آمارهای رسمی هم قابل کتمان نیست، غيرقابل کنترل شده و روز به روز پول ملي را بی ارزش تر می کند و گروه بیشتری از جامعه را به دهک های پایین تر می کشاند.

گزارش های مردمی از سطح بازار حکایت از آن دارد که رکود حاکم در اقتصاد دیگر توانی برای تحمل گرانی و افزایش قیمت را باقی نگذاشته است و هر روز شاهد افزایش قیمتها و گرانی بی سابقه در بازار مسکن، خودرو و اقلام ضروری مردم بوده و اینکه قدرت خرید مردم روز به روز کمتر و سفره ها نیز کوچکتر می شود.

در این میان، کارگران و قشر کم درآمد جامعه اولین قربانیان افزایش نجومی قیمت ها هستند ،افرادی که مدت هاست زیر بار گرانی کمر خم کرده اند که حتی توان خرید اساسی ترین مایحتاج زندگی خود را ندارند.

هرچند تلخ اما باید گفت چشم انداز روشنی پیش روی مردم نیست و راهکارهای  مقطعی هم تا امروز دردی را دوا نکرده و تنها مشکلات را به زمان دیگری واگذاشته است.

از این رو به عقیده بسیاری از کارشناسان، اقتصاد کشور نیاز به خانه تکانی اساسی دارد تا بلکه از فشار سنگین تورم و گرانی بر معیشت کاسته شود، وگرنه با این سبک و سیاق، قطعا خبری از بهبود اوضاع اقتصادی نخواهد بود.

در این میان آنچه شهروندان را بیشتر نگران و مضطرب کرده، سکوت سنگین مسئولانی‌ست که همه آنها را مستقیم و غیرمستقیم خودشان برگزیده و بر مسند نشانده‌اند؛ سکوتی که این روزهای سخت بار مشکلات را سنگین‌تر کرده و مردم را به بن بست کشانده است.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید