13:42|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1399 - 13:20
کد خبر: 15637
یادداشت:

ضرورت توجه معلمان به احساسات دانش آموزان در آموزش آنلاین

با توجه به شیوع ویروس کرونا و آموزش بصورت مجازی، توجه به احساسات دانش آموزان در طول آموزش توسط معلمان از نیازهای ضروری و اساسی برای تمایل آنان به یادگیری می‌باشد.
ضرورت توجه معلمان به احساسات دانش آموزان در آموزش آنلاین

سرویس اجتماعی باریش نیوز، به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش های نظام تعلیم و تربیت و نظام عالی آذربایجان غربی از اسفندماه 1398 به صورت مجازی دنبال می شود. دانش آموزان و معلمان در فضای مجازی حضور گسترده ای دارند و به دلیل فراگیری و یادهی آموزش‌ها با یکدیگر در تعامل هستند.

آموزش مجازی در کنترل و کاهش زنجیره انتقال ویروس بسیار موثر بوده است ولی در عین حال مشکلاتی را داشته است که باعث اعتراض و گلایه والدین و دانش آموزان شده است.

در این میان دانش آموزانی هستند که امسال اولین سال تحصیلی آنان شمرده می‌شود و برخورد و رفتار معلمان با آنان می‌تواند دید و علاقه آنها را به مدرسه و یادگیری تغییر دهد.

می‌توان گفت آموزگاران بایستی در  جهت آداب حضور در فضای مجازی راهکارهای مفیدی دانش آموزان ارایه دهند تا از حرف های آنان روی گردان نشوند و تمایل بیشتری برای حضور در برنامه های آموزش در فضای مجازی پیدا کنند.

از آنجایی که بیشتر وقت دانش آموزان در طول ترم با معلم شان سپری می‌شود، برخورد و اعمال آنان در رفتار دانش آموزان منعکس می‌شود و این رفتارها نقش بسزایی در شکل گیری شخصیت اجتماعی آنان در حال و آینده خواهد داشت.

در پایان انتظار می‌رود معلمان در راستای یادگیری توجه به احساسات و روحیه دانش آموزان را نیز در اولویت رفتارهای خود قرار دهند تا در آینده شاهد تلاش آنان برای مفید بودن در جامعه و برخورد صحیح در اجتماعات، باشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید