15:36|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1399 - 10:08
کد خبر: 15631
یادداشت:

رهاسازی ماسک و دستکش در معابر عمومی عاملی برای تشدید ویروس کرونا

ماسک و دستکش های رها شده در معابر می‌تواند عامل سرایت این ویروس واگیردار به دیگران یا آلوده نمودن وسایل و تجهیزات شهری باشد که باعث تشدید مجدد زنجیره انتقال کرونا در آذربایجان‌غربی باشد.
رهاسازی ماسک و دستکش در معابر عمومی عاملی برای تشدید ویروس کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا، وضعیت زردی  که در سطح آذربایجان غربی حاکم می‌باشد، رهاسازی ماسک و دستکش و ... در معابر عمومی، یکی از عوامل انتشار و اوج گیری مجدد ویروس کرونا به شمار می‌رود.

در پی استفاده گسترده از ماسک‌های بهداشتی یک بار مصرف برای حفاظت از انتقال ویروس کرونا در آذربایجان غربی، هم اکنون در ارومیه تعداد زیادی از ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده که در کوچه و کنار خیابان‌ها رها شده‌اند، دیده می‌شود.

با صراحت می‌توان گفت این ماسک‌ها و دستکش‌ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است و رهاسازی آن در معابر عمومی منجر به گسترش ویروس می‌شود.

از طرفی هم رها کردن ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده در پیاده‌رو‌ها و خیابان‌ها، اقدامی زشت و شرم آور است که سلامت جامعه به خطر می‌اندازد و باعث آلودگی بصری در سطح شهری می‌شود.

توصیه ستاد استانی مقابله با کرونا در این مورد این است که شهروندان ماسک و دستکش یکبار مصرف خود را پس از استفاده باید در نایلون قرار دهند و پس از قرار دادن در نایلون، درب آن را بسته و به سطل زباله انداخته بیاندازند ولی با گذر از خیابان ها و کوچه پس کوچه‌های شهر شاهد عکس این موضوع می‌باشیم.

بی توجهی شهروندان به عدم رها سازی ماسک و دستکش در معابر عمومی، نشان دهنده فرهنگ شخصیتی و جامعه می‌باشد که در این راستا انتظار می‌‎رود در جهت تقویت فرهنگ و سلامتی جامعه تمام توصیه‌های نهادهای مربوطه در جهت قطع زنجیره کرونا را مدنظر قرار داده و عملی سازند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید