18:43|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 دی 1399 - 09:54
کد خبر: 15623
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

ریزش هوای سرد و ورود سامانه بارشی به آذربایجان غربی

طبق بررسی‌ نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی، طی روزهای آتی سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده و شاهد روند کاهش نسبی دما در سطح استان خواهیم بود.
ریزش هوای سرد و ورود سامانه بارشی به آذربایجان غربی

یاسر اشتاد ، کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: با توجه به حاکمیت سامانه بارشی در استان، طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در استان متعلق به شهرستان سردشت با 14/5 گزارش شده است.

وی گفت: سرعت وزش باد نیز در طی این مدت، بیشترین سرعت باد ارومیه در روز پنج شنبه 25 دی به 58 کیلومتر در ساعت رسید و دیروز جمعه 26 دی، 22 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

 اشتاد گفت: دیروز حمعه 26 دی با خروج سامانه بارشی از استان تا اواخر روز شنبه 27 دی شاهد جوی آرام در سطح استان خواهیم بود.

وی افزود: از روز یکشنبه 28 دی شاهد ورود سامانه بارشی جدیدی به استان خواهیم بود که باعث بارش برف و باران در مناطق جبوبی استان می‌شود و روزهای سه شنبه 30 دی و چهارشنبه 1 بهمن این سامانه بارشی گسترش پیدا می‌کند و مناطق مرکزی و شمالی استان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اشتاد گفت: با توجه به الگوهای دمایی، روند کاهش نسبی دما را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه به وضعیت دمایی آب و هوا نیز اشاره و تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه در سردترین ساعات 2- و در گرم ترین ساعات 11+ درجه ثبت شده و همچنین در سطح استان نیز شهرستان تکاب با 4 درجه زیر صفر سردترین شهر استان و پلدشت با 14 درجه بالای صفر گرم ترین شهر استان گزارش شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید