13:07|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 27 دی 1399 - 09:01
کد خبر: 15622
یادداشت:

اندر احوالات ناخوش آموزش مجازی در روزهای کرونایی

شیوع کرونا شرایطی را فراهم کرد تا زمینه برای آموزش مجازی و از راه دور فراهم شود اما نبود زیرساخت‌های لازم در این زمینه سبب شده تا آموزش مجازی خروجی نمناسبی نداشته باشد.
اندر احوالات ناخوش آموزش مجازی در روزهای کرونایی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، فرقی نمی‌کند دانش آموز کلاس اول ابتدایی باشید یا دانشجوی دکتری. در شرایط کنونی با وجود خطر ابتلا به ویروس منحوس کرونا تنها راه حل موجود برای ادامه روال تدریس و یادگیری آموزش مجازی از طریق شبکه‌های مجازی و اینترنتی است.

متاسفانه نبود زیرساخت‌های مناسب آموزش از راه دور در سطح کشور و همچنین در آذربایجان‌غربی دانش آموزان و دانشجویان را با مشکلات بسیار زیادی رو به رو کرد و آن طور که مشاهده می‌شود آموزش مجازی نتوانست خروجی مناسبی از خود به نمایش بگذارد.

در این میان علاوه بر محصلان، معلمان، اساتید و کارکنان مراکز آموزشی نیز از نامناسب بودن زیر ساخت‌های آموزش از راه دور رنج بردند و مهم‌تر اینکه خانواده‌ها هم ازاین نوع روش‌ آموزش دل خوشی ندارند.

این روزها نگرانی بابت عدم یادگیری دروس به صورت کامل به یکی از دغدغه‌های مهم دانش آموزان، دانشجویان و والدین تبدیل شده است از سوی دیگر علاوه بر مشکلات آموزش از راه دور، نبود اینترنت در بسیاری از مناطق آذربایجان‌غربی نیز دردسر بزرگی برای والدین و دانش آموزان به بار آورده است.

متاسفانه جای تاسف دارد که در عصر تکنولوژی همچنان ضعف در خدمات اینترنت و نبود زیرساخت‌های مناسب برای آموزش از راه دور را شاهد هستیم از این رو شیوع ویروس کرونا تلنگر خوبی برای ارتقاء کیفیت خدمات اینترنت در سطح کشور و استان را به همراه داشت اما سوال اینجاست که چه مدت طول می‌کشد تا شاهد ارتقاء سطح اینترنت باشیم.

آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای اثربخشی بیشتر آموزش‌های غیرحضوری بسیار لازم و ضروری است و امید است متوالیان امر اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید