12:11|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 25 دی 1399 - 13:15
کد خبر: 15621
فرماندار میاندوآب در گفت‌وگو با باریش:

عادی انگاری کرونا سبب تشدید آن می‌شود

با توجه به وضعیت زرد کرونایی در میاندوآب عادی انگاری مردم نسبت به کرونا به یک مسئله مهم و نگران کننده برای مسئولین این شهرستان شده است.
عادی انگاری کرونا سبب تشدید آن می‌شود

حسام شیرازه محبت، فرماندار میاندوآب در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، اظهار کرد: با توجه به حاکمیت وضعیت زرد کرونایی در میاندوآب، طی روزهای اخیر تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس کاهش چشمگیری داشته است.
  
وی گفت: شهرستان میاندوآب 300 هزارنفر جمعیت دارد و 52 درصد آن را جمعیت شهری و 48 درصد جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در این شهرستان 106خانه بهداشت، 16 پایگاه سلامت، 3 مرکز بهداشت جامع شهری، 14 مرکز بهداشت جامع روستایی، 2 بیمارستان که در آن 68 پزشک متخصص در رشته‌های مختلف فعالیت دارند و تعداد تخت های فعال در آن 365 عدد می‌باشد که در راستای افزایش این تخت ها اقداماتی صورت می‌گیرد.
  
شیرازه محبت گفت: 3 مرکز 16 ساعته نمونه برداری تست کرونا در این شهرستان وجود دارد که جواب تست‌ها یک روزه آماده می‌شود. آزمایشگاه تخصصی در جنوب استان در میاندوآب نیز راه اندازی شده است.
  
وی گفت: 17 عدد سازمان مردم نهاد در این شهرستان وجود دارد که در اطلاع رسانی،تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آن، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده، در خیابان‌ها مباحث ارشاد، تهیه بسته‌های فرهنگی و ... مشارکت دارند. همچنین گروه‌های جهادی متشکل از طلاب و روحانیون جهت تغسیل و تکفین فوتی‌های کرونایی بصورت داوطلبانه فعالیت دارند.
 
وی در ادامه به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان این شهر، اشاره کرد و گفت: بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین شهروندان متغیر می‌باشد و اخیرا با حاکمیت وضعیت زرد در میاندوآب، حساسیت و بی تفاوتی مردم نسبت به روزهای گذشته، در رفتار و عکس العمل مردم در مقابله با ویروس منحوس کرونا کاملا مشهود می‌باشد که این مسئله بعنوان وضعیت هشدار و خطر برای مسئولین این شهرستان تلقی می‌شود.
 
فرماندار میاندوآب در پایان تصریح کرد: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ادارات این شهرستان اجباری می‌باشد و با متخلفان این امر برخورد می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید