06:33|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 دی 1399 - 12:37
کد خبر: 15605
یادداشت:

افزایش چشمگیر و نگران کننده تصادفات درون شهری ارومیه

متاسفانه در طی یک ماه گذشته افزایش تصادفات درون شهری ارومیه به علت رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی و بی احتیاطی از سوی رانندگان به معضلیی بزرگ در این شهر تبدیل شده که این امر بسیار نگران کننده است.
افزایش چشمگیر و نگران کننده تصادفات درون شهری ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، علی رغم فرهنگ سازی و تلاش شبانه روزی راهنمایی و رانندگی، اما متاسفانه آمار تصادفات درون شهری ارومیه این روزها بسیار نگران کننده شده  است و نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر مردم این شهرستان می باشد.

افزایش تصادفات رانندگی و میزان تلفات ناشی از حوادث رانندگی  درون شهری بیانگر آن است که بخشی از تصادفات ناشی از خواب آلودگی و سرعت غیر مجاز رانندگان بویژه در حوزه حمل و نقل عمومی بار و مسافر است.

بی توجهی و بی احتیاطی راننده هنگام رانندگی گاهی منجر به حوادث تلخی می‌شود که غیر قابل جبران است.

این روزها، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، مهم ترین عامل بی توجهی رانندگان و ایجاد تصادفات متعددی را در معابر شهری رقم زده و افزایش مرگ و میر ناشی از آن توجه بیشتر به هشدارهای پلیس و رعایت مقررات هنمایی و رانندگی  را ضروری می‌کند.

عوامل دیگری که باعث بی توجهی راننده می‌شوند، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با سرنشینان و خواب آلودگی و همچنین استفاده از اینترنت و سیستم گوگل مپ و فن‌آوری‌های درون خودرو مثل سیستم‌های اطلاعاتی رهیاب می‌توانند کاهش سطح دقت راننده و بی توجهی به جلو را در پی داشته باشند.

بی توجهی راننده و عدم تمرکز او می تواند  حوادث ناگواری مثل برخورد با خودروی جلو یا برخورد با شی ثابت و واژگونی  را منجر شود؛ زیرا به طور مثال فردی که در حال صحبت کردن یا ارسال پیامک از طریق تلفن همراه است نمی تواند تمام حواس خود را به راه معطوف کند ، در نتیجه کنترل خودرو از دستش خارج و باعث بروز خسارات جبران ناپذیر می شود.

و در پایان اینکه، باید به این نکته توجه داشت که،  از دست رفتن هر نفر در تصادفات علاوه بر ضربه ای که به لحاظ عاطفی بر خانواده ها وارد می کند، تبعات منفی زیادی به لحاظ اجتماعی دارد و از دست رفتن سرمایه های انسانی جامعه، آینده فرزندانی که سرپرست خود را از دست می دهند، تأمین هزینه های آنها، مشکلات روحی و روانی و اجتماعی این خانواده ها همگی از تبعات منفی هر یک از این حادثه ها محسوب می شود.
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید