17:56|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 23 دی 1399 - 11:47
کد خبر: 15602
یادداشت:

نفس مردم از آلودگی هوا به تنگ آمد

درحالیکه آلودگی هوای ارومیه از اواسط هفته قبل ادامه دارد مسئولین و متولیان امر توجهی برای حل این معضل ندارند و این شرایط معضلی اساسی برای مردم شده است.
نفس مردم از آلودگی هوا به تنگ آمد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تداوم آلودگی شدید هوای در کلانشهر ارومیه نگرانی درباره تاثیر آن بر افزایش موارد ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد. آلودگی هوا به سیستم تنفسی آسیب می‌رساند و فرد را در برابر ویروس کرونا ضعیف‌تر می‌کند.

پایداری جوی، سکون هوا و وارونگی دما در حالی علت اصلی این آلودگی عنوان می‌شود که وجود خودروهای فرسوده، وجود و تردد خودرو بیش از تعداد جمعیت به همراه افزایش کانون ریزگردهای داخلی طی سال‌های اخیر را نباید به عنوان یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوای ارومیه فراموش کرد.

می‌توان گفت که سال گذشته پیک ترافیک و آلودگی هوا به دلیل باز بودن مدارس در صبح‌ها مشهود بود اما امسال با وجود بیماری کرونا، محدودیت ترافیک و بسته بودن مدارس این پیک ترافیک به عصرها منتقل شده و امسال آلودگی هوای استان، بخصوص ارومیه در بعد از ظهر تشدید می‌شود.

در این شرایط توصیه‌ای که از سوی محیط زیست آذربایجان غربی و هواشناسی استان با توجه به شرایط آلودگی هوای ارومیه می‌شود شهروندان مبتلا به بیماری ریوی و مبتلا به بیماری‌های قلبی کودکان و سالمندان و خانم‌های باردار حتی الامکان از منازل خود خارج نشده و از تردد غیر ضروری در فضاهای باز خودداری کنند. همچنین سایر افراد نیز از فعالیت‌های طولانی مدت خود در فضاهای باز کاسته و از انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

نگرانی‌های مردم و شهروندانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند بیشتر از قبل شده و خواستار رسیدگی ارگان‌های مربوطه هستند و تنها کلمه‌ای در فکر آنها می‌گنجد این است که کرونا بس نبود، آلودگی هوا را هم باید تحمل کنیم.
در پایان انتظار می‌رود شهروندان برای کاهش این آلودگی و خطراتی که در این ایام کرونایی می‌تواند برای همگان به وجود آورد استفاده از وسیله نقلیه را در حد امکان بکاهند و مسئولین و نهادهای ذیربط نیز اقداماتی اساسی برای رهایی از این شرایط اتخاذ کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید