13:55|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 دی 1399 - 12:02
کد خبر: 15593
یادداشت:

داستان تکراری سرعت پایین اینترنت در آذربایجان غربی

از ماه های گذشته تاکنون قطعی و سرعت بسیار پایین اینترنت و اختلال در شبکه های ارتباطی آذربایجان غربی، به ویژه شهر ارومیه موجی از نگرانی را برای کاربران اینترنت به وجود آورده است.
داستان تکراری سرعت پایین اینترنت در آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به اینکه ، این روزها که بیشتر بر خانه نشینی تاکید می‌شود و با وجود آغاز فصل امتحانات دانشگاه ها،مدارس و مراکز آموزشی ، دانشجویان، خانواده ها و معلمان در آذربایجان غربی با کندی سرعت اینترنت و گاهی اختلال و قطعی لحظه‌ای مواجه هستند ، وضعیتی که منجر به نگرانی و انتقاد کاربران شده است. چند وقتی است که مردم مناطق مختلف استان  با مشکلات متعددی در حوزه اینترنت خانگی و همچنین همراه مواجه بودند که شامل کاهش شدید سرعت و حتی قطعی اینترنت بود که دسترسی برخی از کاربران را با مشکلات جدی رو به رو کرد.

سرعت اینترنت در ارومیه این روزها به حدی پایین است که بسیاری از کاربران برای مشاهده اخبار و اطلاعات و تصاویر در فضای اینترنت ساعت ها وقت صرف می کنند و در آخر نیز با قطعی اینترنت مواجه می شوند.

 سرعت کند اینترنت به معضلی جدی در این استان تبدیل‌شده است وپای صحبت‌ هرکدام از کاربران که می‌نشینی از سرعت‌ پایین و قطعی مستمر آن گلایه دارند.

در دنیای امروز نقش اینترنت در زندگی مردم نقشی انکارناپذیر و مهم بوده و مردم برای انجام کارهای روزمره خود همواره با آن سروکار دارند و به دنبال این هستند که بدون صرف هزینه و اتلاف وقتشان بتوانند به دنیایی از اطلاعات پیرامون خود دست پیدا کنند.

این در حالی است که امروز به‌جای اینکه شاهد ارتقا سطح پهنای باند اینترنت در استان آذربایجان غربی باشیم شاهد سرعت بسیار پایین آن هستیم تا این امر صدای کاربران این استان را درآورد، از مردم عادی برای پرداخت فیش‌های تلفن، آب، برق، گاز و ... گرفته تا کاربران دیگر، همه از سرعت‌پایین اینترنت و در برخی مواقع قطعی آن گلایه دارند.

در این میان بسیاری از خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری نیز برای ارسال اخبار خود همواره به اینترنت پرسرعت نیز دارند چرا که مرجع بسیاری از مطبوعات برای دریافت اطلاعات و اخبار محسوب می‌شوند. باید به این امر توجه داشت که مسئله زمان برای ارسال اخبار برای خبرگزاری‌ها بسیار مهم است این در حالی است که ما همواره شاهد نوسان و یا قطعی اینترنت در استان هستیم.

بسیاری از رسانه های این شهر، بیشتر مواقع ما برای ارسال اخبار خود با نوسان و قطعی اینترنت مواجه هستند؛ متاسفانه قطعی اینترنت در استان موجب شده که خبرگزاری ها و رسانه های استان  برخی مواقع مجبور به ارسال اخبار خود به‌صورت تلفنی شوند که این امر در اطلاع‌رسانی به‌موقع که مهم‌ترین وظیفه ذاتی یک خبرگزاری و رسانه محسوب می‌شود مشکل ایجاد می‌کند.

در این میان بیشترین گزارش ارائه شده در مورد مشکلات اینترنت مربوط به دانشجویان،  آموزگاران و معلمان مدارس و همچنین والدین دانش آموزان بود که مدعی شدند بارها و بارها در خلال برگزاری کلاس با قطعی اینترنت رو به رو می شوند. بیشترین مشکلات مطرح شده مربوط به بارگذاری محتواهای آموزشی در فضای مجازی است که از سوی کاربران آموزشی شامل معلمان و دانش‌آموزان یا والدین آنان مطرح شد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید