00:42|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 21 دی 1399 - 10:05
کد خبر: 15588
یادداشت:

هشدار! محدودیت‌های تردد شبانه در آذربایجان غربی همچنان ادامه دارد

با توجه به وضعیت زرد حاکم در آذربایجان غربی، محدودیت های تردد شبانه همچنان ادامه دارد، ولی متاسفانه عده با زیر پا گذاشتن این محدودیت‌ها، زمینه انتشار و انتقال را برای ویروس کرونا مهیا می‌کنند.
هشدار! محدودیت‌های تردد شبانه در آذربایجان غربی همچنان ادامه دارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی، محدودیت‌‌های تردد شبانه از ساعت 9 شب تا 4 صبح، حدود دو ماهی است که در سطح استان اعمال شده است.

در حالی که تردد شبانه خودروها در سطح شهری ممنوع است و در خیابان‌های شهر، پلیس نظارت لازم و اعمال قانون را انجام می‌دهد اما برخی از متخلفان راه‌های فرعی برای فرار از محدودیت‌ها انتخاب کرده‌اند و از راه فرعی بدون هیچ ترس و واهمه‌ای رفت و آمد می‌کنند.

پوشاندن پلاک خودرو و عبور از مسیرهای بدون دوربین تکنیک و ترفند متخلفان برای ترددهای درون شهری در ساعت ممنوعیت تردد است.

به‌نظر می‌رسد محدودیت‌های تردد، همچون هر محدودیت دیگری، به‌صورت تمام‌وکمال رعایت نمی‌شوند. در این میان، جدا از تداوم فعالیت برخی صنوف که قاعدتا باید بسته باشند، محدودیت‌های تردد شبانه و نیز محدودیت سفر بین‌استانی اما به شیوه خاص خود دور زده می‌شوند.

به صراحت می‌توان گفت دور زدن این محدودیت‌ها می‌تواند آثار زیان باری بر سلامت جامعه و عزیزانمان به بار آورد و زمینه ساز انتقال و شیوع ویروس کرونا شود.

با اعمال جریمه‌هایی که از سوی اداره راهنمایی و رانندگی استان برای متخلفان در نظر گرفته توانسته تا حدودی از تردد شبانه در شهر بکاهد، ولی متاسفانه با تبدیل وضعیت نارنجی استان به وضعیت زرد، عده‌ای هستند که بی توجه به محدودیت‌ها به راحتی در هر زمانی از شبانه روز تردد می‌کنند.

در این میان سوالی که به ذهن می‌آید تکلیف کسانی که با در نظر گرفتن محدودیت‌ها، تمامی دستور العمل‌های صادره از سوی متولیان این امر را رعایت می‌کنند، چیست؟

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و ارگان‌های مربوطه در اعمال جریمه برای متخلفان، برخورد قاطعانه داشته باشند تا بلکه بتوان زیر پا گذارندگان محدودیت‌ها را با توسل به زور از تردد منع کرد تا شاهد وضعیت سفید و عاری از ویروس منحوس کرونا در استان باشیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید