17:46|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 دی 1399 - 11:25
کد خبر: 15587
یادداشت:

کمین کرونا در مراکز درمانی ارومیه

مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به دلیل تجمع بیماران می‌توانند محلی برای شیوع بیماری کرونا باشند.
کمین کرونا در مراکز درمانی ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، علی‌رغم تاکید پیاپی و مکرر ستاد استانی مبارزه با کرونا مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمع در محیط‌های بسته، مطب پزشکان ارومیه به کانونی برای گسترش ویروس کووید ۱۹ تبدیل شده است.

اگرچه پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، مواد ضد عفونی و گاهی نیز فاصله گذاری اجتماعی در داخل مطب‌ها تا حد زیادی از توسط پزشکان یا کادر همراهشان با وسواس رعایت می‌شود ، ولی به دلیل محدودیت فضا فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین بخش پروتکل‌های بهداشتی در بیشتر این مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی و حتی ساختمان‌های پزشکان که شلوغ ترین اماکن مراجعه دسته‌جمعی مردم نیز محسوب می‌شود، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

با آغاز فصل زمستان فرصتی ایجاد شده که بیماران از نقاط مختلف استان برای درمان به ارومیه مراجعه کنند و در این میان آنچه در مورد فراموشی قرار گرفته حفظ جان بیماران در محیط‌های بسته‌ای مانند کلینیک‌های پزشکی است. متأسفانه تجمع مراجعین در مطب پزشکان سرشناس که عمدتاً هم دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند خطر شیوع بیماری کرونا را افزایش داده است.

در این روزها بیشترین مراقبت و مراجعه مربوط به خدمات سرپایی است و خدمات سرپایی در این شرایط، مهم‌ترین رکن مقابله با کرونا است که در مطب‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها به مردم خدمات ارائه می‌شود و خواهش ما از جامعه پزشکی و مردم این است که در مراجعاتی که برای بیماری‌های حاد تنفسی خود دارند، تمام پروتکل‌ها را رعایت کنند.

انتظار ما از پزشکان که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، بیش از متولیان سایر مشاغل برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و باید مکان‌هایی که امکان رعایت وجود ندارد بدون اخطار ستاد استانی مقابله با کرونا فعالیتش متوقف شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید