13:21|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 20 دی 1399 - 09:08
کد خبر: 15581
در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه مطرح شد؛

حوادث اخیر آمریکا نشان از افول و اضمحلال این کشور دارد

تصرف کنگره آمریکا توسط معترضان و فرار خفت بار سناتورهای آمریکایی از زیرزمین ها و دالان های مخفی نشان از تصدیق بیانات مقام معظم رهبری دارد که فرمودند قدرت شیطانی آمریکا در حال افول و اضمحلال و نابودی است و خداوند متعال وقایع 88 ایران و بی ثباتی هایی را که در ایران باعث شدند را بر سر خودشان آورد که نشان از بهم خوردن قدرت پوشالی آمریکا در جهان است.
حوادث اخیر آمریکا نشان از افول و اضمحلال این کشور دارد


حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه  19 دی ماه ارومیه ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی به بیان مباحث دینی و اجتماعی و سیاسی پرداخت.

امام جمعه ارومیه در خطبه اول این آیین  با اشاره به اهمیت رعایت اصول و آموزه های اسلامی  در زندگی به آغاز سلسله مباحثی در این خصوص پرداخته و گفت : دین اسلام  بوسیله آیات قرآن وروایات معصومین شیوه ها و راهکارهای مناسب و درستی را برای ما تبیین کرده که لازم است آن ها را در  زندگی روزمره خود و خانواده رعایت کنیم.

وی افزود: یکی از این شیوه ها و آداب در  آموزه های قرآنی و کلام و رفتار معصومین  آغاز هر کاری با نام خداوند متعال است فلذا انسان باید در همه حال کارهای خود را با نام و یاد خداوند متعال آغاز کند و اگر چنین باشد کارهای انسان برکت پیدا می کند .

وی با بیان روایتی از حضرت علی (ع) به نقل از پیامبر گرامی اسلام و خداوند متعال گفت : خداوند متعال فرموده است که هر کاری اگر با ذکر بسم الله آغاز نگردد ابتر خواهد بود و ذکر نام الهی پیوند دادن کارها به خداوند متعال است که باعث ماندگاری و قوام کارها خواهد شد چرا که تنها خداوند در این عالم هستی ماندگار و ابدی است و هر کس  خود و کارهایش را به خدا گره بزند ماندگار  و ابدی  و ارزشمند خواهد شد .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در  ادامه بیانات خود با تأکید بر  تسبیح خداوند متعال افزود : همه ما مکلفیم در زندگی خود حمدو تسبیح خدای متعال را بجای آوریم و احترام ذات مقدس الهی وظیفه ماست  و در کنار  آن  احترام  گذاشتن بر نام خداوند متعال هم فریضه بوده و باید آن را نیز مقدس بدانیم و به همین دلیل است که بدون طهارت نمیتوان  نام مقدس خداوند را لمس کند .

وی افزود : بقدری نام خداوند متعال مقدس است که اگر انسان بخواهد حیوانی را قربانی و ذبح کند  و نام خداوند متعال را بر زبان جاری نکند گوشت آن حرام شده و قابل استفاده نخواهد بود 

سید مهدی قریشی در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام گفت : امام رضا علیه السلام بارها فرموده اند که  واژه بسم الله الرحمن الرحیم  به اسم اعظم الهی نزدیکتر از سفیدی چشم به سیاهی آن است و همچنین  حضرت نوح علیه السلام نیز زمانی که همه را بر کشتی سوار کرد و آماده نزول بلای الهی بودند واژه  بسم الله   بر زبان جاری ساخت  فلذا نام پروردگار متعال و آغاز  کارها با بسم الله ضرورت دارد .

وی با بیان روایتی از امیر المؤمنین علی علیه السلام گفت : گفتن بسم الله در آغاز کارها  بدین معنی است که از خداوند متعال کمک میخواهم  برای انجام کارهایم که جز او  بر کس دیگری عبادت سزاوار نیست فلذا اگر بتوانیم در همه کارها  چه بزرگ و چه کوچک بسم الله الرحمن الرحیم بگوییم اعمالمان اصلاح می شود و نام خداوند مانع از انجام کارهای نادرست و گناه خواهد شد .

امام جمعه ارومیه  در ادامه سخنان خود به آثار بسم الله الرحمن الرحیم  در کلام پیامبر گرامی اسلام اشاره کرده و گفت :  وقتی استاد و معلمی به شاگردان خود می آموزد تا با کلام الهی و بسم الله الرحمن الرحیم تحصیل علم را آغاز کند خداوند متعال  شاگرد و پدر و مادر و معلمش را از آتش دوزخ در امان نگه خواهد داشت .

وی افزود :  به فرموده پیامبر گرامی اسلام  اگر کسی بر گفتن بسم الله الرحمن الرحیم مداومت کند در روز قیامت و پل صراط نیز  خواهد گفت بسم الله الرحمن الرحیم و با این کلام آتش دوزخ خاموش می شود و به زبان آمده و خواهد گفت ای مؤمن از روی پل بگذر که نور بسم الله الرحمن الرحیمی که گفتی آتش مرا خاموش کرد فلذا تلاش کنیم همه کارهای خود را با بسم الله الرحمن الرحیم  آغاز کنیم  تا کارهایمان مقدس و با برکت باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه دوم آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه به سالروز کشف حجاب رضاخانی در 17 در ماه 1314 اشاره کرده و گفت : اقدام  رضا خان در کشف حجاب و نهادینه کردن این امر در جامعه ایران  باعث پایه گذاری بی عفتی و بی حیایی در کشور شد و اگر امروز  شاهد بدحجابی و بی حجابی در کشور هستیم  رضا خان خبیث هم در آن ها شریک است  چون سنت الهی است  که هر کس که سنت بد در جامعه ای نهادینه کند وزر و وبال آن در گذشت زمان نیز گریبان او را خواهد گرفت .

وی افزود : برخی فکر می کنند که بی حجابی و بد حجابی یک امر فردی است در حالی است که بی حجابی یک امر اجتماعی است و موجب آسیب های زیادی بر جامعه و زندگی سایر افراد  می شود فلذا جلوه گری برخی خانم ها در جامعه و فضای مجازی بر زندگی افراد در خانواده ها  اثرات مخربی میگذارد و عقوبت بسیار زیادی دارد فلذا کسی نمیتواند منکر پیامد های جلوه گری و بی حجابی زنان و دختران باشد .

سیدمهدی قریشی در ادامه با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) خاطر نشان کرد : اگر زنانی به قیامت  و روز حساب اعتقاد دارند نباید زینت های خود را به غیر از شوهرانشان آشکار کنند موها و دستانشان بیش از مچ را نباید به نامحرم نشان دهد و هر کس از خانم ها این کار را انجام دهد دین خود را فاسد کرده اند و خشم الهی را به سمت خود جلب کرده است .

وی افزود : رعایت حجاب و عفاف یکی از  اصول اصلی دین مبین اسلام و جامعه اسلامی است که هم باید مردم در رعایت آن کوشا باشند و هم مسئولین امر و کارمندان دولت بطور کامل این مسأله را بخوبی رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به وقایع  اخیر آمریکا اشاره کرده و گفت : آمریکا در حال حاضر بزرگترین قدرت شیطانی است که عبودیت و ربوبیت خداوند متعال را به چالش کشیده است و خود را به عنوان ابر قدرت در مقابل قدرت الهی  مطرح میکند و مردم را به جای اطاعت از فرامین خداوند متعال به اطاعت از خود جلب میکند و ادعای مدیریت جامعه جهانی  و وضع قوانین و حاکمیت بر جهان نشان از خباثت شیطانی آن ها دارد .

وی گفت : تصرف کنگره آمریکا توسط معترضان و فرار  خفت بار  سناتورهای آمریکایی از زیرزمین ها و دالان های مخفی نشان از  تصدیق بیانات مقام معظم رهبری دارد که فرمودند قدرت شیطانی آمریکا در حال افول و اضمحلال و نابودی است  و خداوند متعال وقایع 88 ایران و بی ثباتی هایی را که در ایران باعث شدند را بر سر خودشان آورد که نشان از  بهم خوردن قدرت پوشالی آمریکا در جهان است.

سید مهدی قریشی در ادامه سخنان خود افزود : ادعای حقوق بشر  در آمریکا با کشتن سیاه پوستان و اوضاع اقتصادی اسف بار  آمریکا با وجود میلیون ها فقیر و بی خانمان و ارزش های آمریکایی با افشای بی عفتی ها در مناظرات انتخاباتی  نشان از  فروپاشی این کشور  دارد و عجیب تر اینکه عده ای در داخل ایران هنوز فریفته و امیدوار به آمریکا دارند و آرزو دارند تا مانند آن ها شوند اما باید بخوبی متوجه بود که مشیت الهی بر آن است که آمریکا نیز نابود شود همانگونه که در قرآن و روایات بر آن تصریح شده است .

امام جمعه ارومیه در ادامه به سالروز 19 دی و قیام مردم قم اشاره کرده و افزود :  قم مادر  و مرکز  انقلاب است و عده ای میخواهند با تحریف رشادت های مردم قم  مرکزیت آن را زیر سوال ببرند و اثرگذاری قیام مردم قم را بر کل کشور  در اول انقلاب کمرنگ کنند  تا  انقلابی بودن قم را کم اثر کنند فلذا  جوانان قم باید آگاه و هوشیار باشند و اجازه تحریف  به آن ها  را ندهند .

وی خاطر نشان کرد : قیام مردم قم در 19 دی باید ماندگار باشد چرا که آغاز قیام های مردم بر علیه رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی  از قم بود و به تعبیری اوج انقلاب تلقی میشود که نباید اجازه دهیم تحریف شود  چرا که قیام مردم قم برای ظلم ستیزی و آمریکا ستیزی رخ داد که متأسفانه عده ای میخواهند با روایت های مجعول نسل های آینده را نسبت به اهداف اصلی این قیام ها و رخداد ها  به تردید بیاندازند .

وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفت : در خصوص برجام و برگشتن آمریکا به تعهدات خود رهبری فرمودند که پیش شرط  برگشت آمریکائیها به برجام  رفع تمامی تحریم هاست و رفع تحریم نشان از صداقت آن ها در انجام تعهداتشان است فلذا اگر تحریم ها رفع نشود باززگشت و عدم بازگشت آمریکا به برجام هیچ فایده ای نخواهد داشت .

امام جمعه ارومیه افزود : اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کاهش انجام تعهدات  برجامی و توقف آن ها و از سر گیری غنی سازی 20 درصد کار بسیار درست و مورد تأیید مقام معظم رهبری است  و زیر سوال بردن  قدرت دفاعی و نظامی ایران توسط غربی ها و برخی ها در داخل قابل پذیرش نیست و بحمدالله با لطف الهی در این سال های پس از انقلاب جمهوری اسلامی به قدری در توان دفاعی و نظامی و موشکی پیشرفت کرده است که  اقدام  نظام اسلامی در ساقط کردن پهباد های دشمن و حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکا باعث ذلت و خواری آن ها شد  فلذا باید به قدری در این زمینه پیشرفت کنیم تا دشمن به خود جرأت تعرض و جسارت ندهد و یقینا بهتر نیز خواهد شد .

نمایند ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در پایان سخنان خود به مسأله صرفه جویی در مصرف برق و گاز اشاره کرده و افزود : هر چند با سرد تر شدن هوا نیاز به مصرف انرژی افزایش پیدا می کند اما خانواده ها و مدیران ادارات و شرکت ها باید با مدیریت صحیح و صرفه جویی در  این زمینه بتوانیم بخوبی مصرف کرده و دچار مشکل نشویم.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید