15:30|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 18 دی 1399 - 12:58
کد خبر: 15580
یادداشت:

نا رضایتی والدین از تدریس آموزش و امتحانات مجازی برخی معلمان

با شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی، نزدیک به یک سال می‌شود که مدارس تعطیل شده و آموزش بصورت مجازی برگزار می‌شود و این مسئله باعث گلایه والدین و دانش آموزان شده است.
نا رضایتی والدین از تدریس آموزش و امتحانات مجازی برخی معلمان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به اینکه آموزش مجازی برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خیلی موثر بوده است ولی از طرفی هم باعث اعتراضات والدین نسبت به برنامه ها و سایت های آموزش مجازی شده است.

بی تفاوتی و سهل انگاری برخی از مدارس و معلمان در نحوه تشکیل کلاس و شرکت دانش آموزان باعث غفلت آنان به درس و یادگیری شده است و این مسئله معضلی اساسی برای نگرانی والدین به آینده و یادگیری فرزنداشان شده است.

نحوه برگزاری امتحانات مجازی چندان قابل تعریف نیست، پایین بودن سرعت اینترنت، گرانی تعرفه های بسته‌های اینترنت، آسان گرفتن معلمان و مدارس نسبت به نحوه شرکت در آزمون ها و کلاس‌ها خود باعث دوری دانش آموزان از یادگیری شده است.

مشکل دیگری که وجود دارد این است که هر جا هر معلمی دلش خواست کلاس را در تلگرام، واتس آپ، شاد و … برگزار می‌کند و روزی دو تا سه ساعت کلاس آنلاین برگزار می‌شود، برخی معلم‌ها با همین بضاعت‌ها دلسوزانه کار می‌کنند ولی برخی می‌گویند چرا پول اینترنت بپردازیم. مثلاً معلم عربی فرزند من یک ویس می‌گذارد و روخوانی می‌کند. این دیگر نیازی به معلم ندارد! در حال حاضر به نظر می‌رسد واقعاً آموزش‌ها سطح پایینی دارد و همینطور قرار است سال تحصیلی برگزار شود. والدین سال قبل شاهد افت عملکرد فرزندانشان بودند و میدانستند نمراتی که به فرزندشان برای قبولی دادند کاذب است.

 برخی از والدین اظهار میکنند که فرزندشان از خانه بیرون نمی‌رود و بیشتر وقت خود را با لپ تاپ یا پای تلویزیون، دانلود فیلم و شبکه‌های اجتماعی می‌گذراند در حالی که قبل از کرونا ورزش را به طور مرتب کلاس می‌رفت و پارک و سینما نیز جزو تفریحات ثابت آنها بود. عملاً در این روزها راهی ندارند جز اینکه دست بچه‌ها را برای حضور در فضای مجازی باز بگذارند.

در پایان انتظار میرود مسئولین و نهادهای ذیربط توجه ویژه به این مسئله مهم و ضروری داشته باشند تا در آینده شاهد دانش آموزانی تحصیل کرده و موفق در سطح استانی داشته باشیم.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید