17:09|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 18 دی 1399 - 10:54
کد خبر: 15575
یادداشت:

تداوم سیر نزولی در شیوع کرونا/ عادی انگاری ممنوع

کرونا همچنان در کمین سلامت افراد است و هرگونه عادی انگاری شرایط، موجب افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس می‌شود و سبب تشدید انتقال ویروس می‌شود.
تداوم سیر نزولی در شیوع کرونا/ عادی انگاری ممنوع

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بعد از گذشت 10 ماه بالاخره شاهد سیر نزولی در شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر در آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از آن در استان  هستیم. در واقع به صراحت می‌توان گفت این روند کاهشی ابتلا به کووید 19 با تلاش شبانه روزی کادر درمان آذربایجان غربی، اطلاع رسانی درست رسانه ها و همکاری مردم تحقق پیدا کرده است.

مردم آذربایجان غربی نباید تصور کنند شرایط عادی شده است چرا که کرونا و مشکلات آن همچنان وجود دارد و سهل انگاری برخی افراد به دلیل عادی‌انگاری موجب شیوع نگران کننده ویروس خواهد شد.

توصیه های ستاد استانی مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد و خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم می‌باشند.

ویروس کرونا ابتدا به صورت سرما خوردگی ساده نمایان شده که با تغییرات ژنتیکی موجب تشدید بیماری زایی و درگیر کردن بدن انسان و انتقال ویروس از طرق مختلف از جمله تنفس می‌شود پس نیاز مبرم جامعه برای حفاظت از انتقال ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی می‌باشد.

از طرفی هم با ورود کرونای انگلیسی که سرعت انتشار آن چندین برابر کرونا می‌باشد و این موضوع به مسئله نگران کننده و معضلی برای مسئولین و مردم شده است.

اگر گذری از خیابان های شهر و بازار داشته باشیم، شاهد تجمع افراد در مغازه ها برای خرید و شلوغی خیابان ها خواهیم بود گویا که اعلام وضعیت زرد استانی باعث عادی انگاری مردم شده و کرونا را بدست فراموشی سپرده‌اند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راه مهار کرونا است و مردم با انجام شیوه‌نامه‌های بهداشتی، علاوه بر حفظ سلامت خود به کادر درمان نیز کمک می‌کنند.

در پایان انتظار می‌رود ساکنین آذربایجان غربی، کسبه و بازاریان باید همچنان اصول استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و شستن مداوم دست‌ها را رعایت کنند و از مراجعات غیرضروری به خارج از منزل خودداری نمایند تا شاهد تبدیل وضعیت زرد به وضعیت سفید کرونایی در سطح استان باشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید