12:37|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 17 دی 1399 - 12:17
کد خبر: 15571
یادداشت:

کمر خمیده زلزله‌زدگان قطور زیر بار بی‌مسئولیتی مسئولان

روستاییان زلزله‌زده بخش «قطور» شهرستان خوی در آذربایجان غربی این روزها علاوه بر تحمل خسارت های ناشی از زمین‌لرزه، با مشکلات ناشی از برف و سرما و نبود امکانات بهداشتی کافی برای مقابله با ویروس کرونا نیز مواجه هستند و متاسفانه مسئولین و نهادهای مربوطه نظارتی بر این مسئله ندارند.
کمر خمیده زلزله‌زدگان قطور زیر بار بی‌مسئولیتی مسئولان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، قطور یکی از بخش‌های تابعه شهرستان خوی در استان آذربایجان‌غربی در شمال غربی ایران است.

چهارم اسفندماه سال 98 در این منطقه زمین لرزه نسبتا شدیدی رخ داد که موجب خسارت های زیادی به منطقه شد و پس از آن، دهها پس لرزه به وقوع پیوست که خسارت های زلزله نخست را افزایش داد.

با زلزله‌ای که پارسال در بخش قطور رخ داد،  شاهد خرابی خانه‌های بخش قطور شدیم که در پی آن مشکلات بسیاری برای ساکنین آن به وجود آورد، متاسفانه شیوع ویروس کرونا نیز مشکلات آنان را در سرمای زمستان تشدید می‌کرد.

هر چند مشاهداتی که از روستاهای زلزله‌زده شده، حاکی از حضور و فعالیت نهادهای امدادرسان و گروه‌های کمک مردمی برای توزیع چادر و آذوقه در بین روستاییان است اما مردم ضمن قدردانی از این اقدامات می‌گویند که با توجه به تعداد زیاد اعضای خانواده‌ها، اقلام توزیعی نیازهای آنان را کفایت نمی‌کند.

از پس آن فاجعه، بهاری، تابستانی، پاییزی گذشت و به زمستان رسیدیم ولی همچنان شاهد وعده‌هایی بی تحقق از سوی مسئولین هستیم که چشم امید ساکنین بخش قطور را به ناامیدی تبدیل کرده‌اند.

با همه‌گیری ویروس کرونا وظیفه نهادهای مربوطه مهیا ساختن تمهیدات بهداشتی لازم و ضروری برای ساکنین آن منطقه می‌باشد تا بلکه بتوان با وجود آن همه از مشکلات آنها، زنجیره انتقال این ویروس منحوس را از آنها دور کرد.

متاسفانه با وجود پیگیری‌هایی که درباره بازسازی منازل، ساخت مسکن و ... از ارگان های مربوطه انجام شد، هیچگونه پاسخگویی از سوی هیچ مسئولی انجام نگرفت.

در پایان انتظار می‌رود که در ایام کرونا و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه مسئولین به فکر مساعدتی برای بهبود ساکنین این منطقه باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید