19:53|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 دی 1399 - 09:50
کد خبر: 15566
یادداشت:

ترویج فرهنگ سوادآموزی قدمی برای پیشرفت آذربایجان غربی

سواد یکی از ضرورت‌های جامعه و آذربایجان غربی برای پیشرفت و ترقی محسوب می‌شود که توانمندسازی مربیان و ایجاد جذابیت مانند تالیف کتاب‌های آموزشی متناسب با نیاز هر منطقه و در اختیار قرار دادن امکانات آموزشی برای مناطق محروم استانی، موثر در ریشه کن شدن بی‌سوادی در جامعه است.
ترویج فرهنگ سوادآموزی قدمی برای پیشرفت آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  هر توانايي و قابليتي كه به انسان كمك كند كه زندگي بهتري را تجربه كند عنوان سواد به آن اطلاق مي‌شود. سواد کلید ورود ما به دنیا و جامعه است و باعث شناخت بهتر ما از زندگی و جامعه می‌شود. طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی در دیدگاه ما در مورد سواد ایجاد شده و امروزه ما به اهمیت سواد بیش از قبل واقف هستیم.

برخی بر این باور هستند که سواد آموزی به معنای توانایی خواندن یک کلمه نیست بلکه به معنای توانایی درک دنیا و جامعه و محیط اطراف می‌باشد که می‌تواند ما را در انتخاب‌هایمان هدایت کند.

دانش‌آموزان، آینده‌سازان این کشور هستند، باید تلاش کنیم تا همه کودکان و نوجوانان ایرانی توانایی و شرایط تحصیل داشته باشند. متاسفانه در آذربایجان غربی هنوز هم مناطقی وجود دارد که کودکان از نعمت سوادآموزی و رفتن به مدرسه محروم‌اند که این موضوع خیلی مهم در جهت جلوگیری ازپیشرفت استان بسیار موثر می‌باشد.

خانواده عنصری بسیار کلیدی است. هرچه پدر و مادر یک خانواده تحصیل‌کرده‌تر باشند، احتمال اینکه فرزند هم مدارج علمی بالا را طی کند، بیشتر است. نقش مادر هم از پدر پررنگ‌تر است زیرا وقت بیشتری را با بچه‌ها می‌گذراند و تاثیر مستقیمی روی آموزش آنها دارد، پس نیاز ترویج فرهنگ سواد آموزی حتی برای والدینی که سواد ندارند یکی از اساسی ترین روش برای آینده جامعه و فرزندان می‌باشد.

با وجود مناطقی که در استان وجود دارد که از نعمت سوادآموزی محروم‌اند، نمی‌توان در مورد آینده و پیشرفت استان زیاد خوش‌بین بود. در این میان مهم‌ترین نقش را در جهت عدم سوادآموزی مسئولین و ارگان های مربوطه دارند که نسبت به این مسئله بی توجهی را در پیش گرفته‌اند و انتظار می‌رود صرفا برای آینده کودکان و پیشرفت استان دست از بی توجهی‌هایشان بر دارند و بیشتر به فکر ترویج سوادآموزی در سطح استان به ویژه مناطق محروم باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید