02:20|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 دی 1399 - 13:24
کد خبر: 15557
یادداشت:

مشاغل مزاحم معضلی برای ارومیه

ساماندهی مشاغل مزاحم در ارومیه وعده ای که تاکنون تحقق نیافته و مشاغل مزاحم همچنان در خیابان‌های شهر جا خوش کرده‌اند باعث به هم ریختن سیمای شهری شده است.
مشاغل مزاحم معضلی برای ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مشاغل مزاحم شهری عبارت است از کلیه مشاغل و کسب وکارهایی که موجب ایجاد مزاحمت برای ساکنین شده و فعالیت آن ها مخالف با اصول بهداشتی و زیست محیطی باشد و از مواردی هستند که با تولید آلودگی صوتی،سد معبر و دیگر مزاحمت‌ها باعث ایجاد رنجش در بین شهروندان می‌شوند.

از مشاغل مزاحم می‌توان به آهن فروشان، ضایعات فروشان، مراکز جمع‌آوری ضایعات، سنگبري‌ها، نقاشان اتومبيل، تعميرگاههاي اتومبيل و ... نام برد.

خانه‌های اطراف این مغازهها که این روزها چند طبقه هم ساخته شده‌اند این روزها یکی از معضلاتشان وجود این مشاغل و آلایندگی‌های صوتی و  محیطی‌شان است، سوالی که اکنون به ذهن می‌رسد این است که به راستی چرا این مشاغل مزاحم و آلاینده از شهرها خارج نمی‌شوند، مشاغلی که انتقال آنها در ارومیه سالهاست موضوع پیگیری‌ها و گلایه‌های مردم است.

از راهکار های حل این موضوع می‌توان به ارائه تسهیلات ویژه به صاحبان مشاغل آلاینده ، جهت ایجاد انگیزه برای انتقال واحدها و کارگاه ها به خارج از شهر، آموزش و فرهنگ سازی صنوف مزاحم و آلاینده برای امر انتقال به خارج از شهر و اخذ جریمه و عوارض از مشاغل و کارگاه‌هایی که به نوعی باعث ایجاد آلایندگی ( آلودگی های صوتی ، هوا ، آب و خاک ) و مزاحمت برای شهروندان می‌شوند ، و ملزم کردن صنایع و کارگاه ها در جهت حذف و یا کاهش آلایندگی و یا تغییر مکان و انتقال و استقرار در مکانی متناسب با آن شغل اشاره کرد.

در پایان انتظار می‌رود که مسئولین و نهادهای ذیربط رسیدگی‌های دقیق در این باره را به عمل آور تا بیش از این شاهد صنوفی که علاوه بر زشت نشان دادن چهره شهر، با ایجاد ترافیک و شلوغی باعث نارضایتی مردم شده‌اند، نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید