11:12|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 دی 1399 - 09:45
کد خبر: 15538
یادداشت:

جولان کرونا در مراسمات عروسی

ممنوع شدن برگزاری جشن عقد و عروسی در تالارها به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب برپایی مراسم‌های مخفیانه و پنهانی در برخی باغ‌ها و خانه‌ها شده است که این مسئله می‌تواند باعث افزایش آمار مبتلایان ناشی از ویروس کرونا در آذربایجان غربی شود.
جولان کرونا در مراسمات عروسی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی در تالارهای مهمانی باعث شکل‌گیری نوع جدیدی از برگزاری مراسم، آن هم به صورت زیرزمینی و مخفیانه شده است، موضوعی که باعث افزایش تجمعات شده و می‌تواند آمار مبتلایان به کووید ۱۹ را افزایش دهد.

حدود 10 ماه است که ویروس کرونا مردم آذربایجان غربی را به خود درگیر کرده است و آمار های ناشی از بیماری تعریف چندانی ندارد. با توجه به ورود این ویروس به استان، ستاد استانی مقابله به کرونا برای جلوگیری از انتقال آن دستور به تعطیلی تالارهای پذیرایی داد که در پس آن ممنوعیتی برای برگزاری مراسمات عروسی به وجود آمد.

متاسفانه با توجه به موارد فوق الذکر و توصیه ها و تذکرهای مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی عده ای علی رغم این مسائل به برگزاری مراسمات عروسی در باغ ها و فضاهای باز پرداختند، امروزه نیز با سرد شدن هوا و شروع زمستان مردم اقدام به برگزاری مراسمات خود اعم از عروسی، نامزدی، تولد در منازل و پارکینگ و حتی در پشت بام خانه های مسکونی و بصورت مخفیانه می‌کنند، بدون اینکه در نظر بگیرد این کار آنها می‌تواند چه عواقبی برای جامعه و عزیزانشان داشته باشد.

افراد محتمل یعنی افرادی که هنوز هیچ علائم بالینی ندارند و به ظاهر سالم هستند، بیماری را به دیگران منتقل کنند و احتمال این انتقال در چنین مراسم‌هایی بسیار زیاد است.

از طرفی هم نمی‌توان مردم را مقصر اصلی ماجرا دانست چرا که عادی سازی شرایط جامعه و از میان برداشتن محدودیتهای اعمال شده یکی پس از دیگری این توهم را در بین برخی از مردم ایجاد کرده که می‌توانند رفتار عادی در جامعه داشته باشند و مثلا بدون این که خطری آنها را تهدید کند، مراسم عروسی خود را برگزار کنند.

در پایان نیز انتظار می‌رود شهروندان باید از برگزاری مجلس عروسی در وضعیت قرمز کرونایی به‌ شدت پرهیز کنند تا شیرین‌ترین لحظه زندگی‌شان تبدیل به تلخ‌ترین لحظه عمرشان نشود و مسئولین نیز بایستی با برگزارکنندگان این مراسمات بصورت قاطعانه برخورد کند و از عادی انگاری این ویروس منحوس تا حدودی پرهیز کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید