04:00|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 دی 1399 - 10:07
کد خبر: 15532
یادداشت:

مشکل معیشتی کارگران در ایام کرونا، معضلی که پایان ندارد

شیوع ویروس کرونا اثرات خود را بر زندگی قشر کارگری بر جای گذاشته و معیشت آنان را با مشکل مواجه کرده است و این شرایط آنان نیازمند رسیدگی و حمایت دولت و مسئولین می‌باشد.
مشکل معیشتی کارگران در ایام کرونا، معضلی که پایان ندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا ویروسی که با پیدایش آن زندگی اکثر اقشار را با مشکل رو به رو کرده و بسیاری از جوانان را بیکار کرده است. در این میان کارگران نیز قشری هستند که از این قافله عقب نماندند و کار خود را از دست دادند.

اکثر کارگران حقوق ثابتی ندارند و دستمزد خود را در پایان همان روز از صاحب‌کار می‌گیرند و با همان حقوق نیازهایشان را برطرف می‌کنند. از اوایل اسفند سرکار نرفته‌اند و در تمام این مدت از پس اندازشان خرج کرده‌اند، اگر این روال ادامه داشته باشد، زندگی برای آن‌ها بسیار سخت خواهد شد.

از طرفی هم می‌توان گفت هیچ بسته حمایتی دولتی به آنها داده نشده است و اگر هم مبلغی بعنوان وام دریافت کرده‌اند، برگرداندن آن خود معضلی در این اوضاع بیکاری و گرانی حاکم بر جامعه می‌باشد. بسته های حمایتی فقط چند روز به گذران زندگی آنها کمک می‌کند و بعد از مدتی کوتاه به همان منوال قبلی در گذران زندگی خود باز می‌گردند.  

شرایط سخت معیشتی مربوط به شرایط اقتصادی است و کرونا هم مزید بر علت شده است. کارگران تا پیش از کرونا به هر نحوی زندگی را سپری می‌کردند اما کرونا شرایط دشوار گذشته را دو برابر کرده است.

از سوی دیگر با توجه به بیکاری کارگران و گرانی دارو، چنانچه یکی از آنها دچار بیماری کرونا شود هزینه درمان آن بقدری بالاست که نمی‌تواند آن‌را متحتمل شود.

در پایان انتظار می‌رود با توجه به موارد فوق الذکر مسئولین و نهادهای ذیربط فکری به حال معیشت و گذاران زندگی کارگران در این وضعیت اقتصادی و کرونا بیاندیشند تا بیش از این شاهد نابودی این قشر در جامعه نباشیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

قربانعلی محمدی
1399/10/11 - 22:17

سلام ازحمایت شما سپاسگزاریم خدا بداد کارگر ان ساختمانی وروزمزدبرسد اگر کارباشدکارمی میکنند اگر نباشدبی کارند