18:18|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 دی 1399 - 09:28
کد خبر: 15529
یادداشت:

حادثه ای تلخ تر از کرونا / گرانی مردم را به ستوه آورد

این روزها اگر کرونا مردم را از بین نبرد بیکاری، تورم و فقر بعد از کرونا آنها را از بین می‌برد نابودی افراد این نیست که با بیماری بمیرند زمانی که یک خانواده بدون معیشت می‌ماند، ناهنجاری‌ها و ناامیدی‌ها افزایش می‌یابد و همه اینها هم نوعی مرگ است و نوعی نابودی که افراد آن جامعه را از بین می برد.
حادثه ای تلخ تر از کرونا / گرانی مردم را به ستوه آورد


سرویس اقتصادی باریش نیوز، امروزه  روانشناسان و روانپزشکان صحبت از افسردگی مردم می‌کنند در حالی که مردم افسرده نیستند بلکه هدف و امید زندگی را از دست داده‌اند و این امر هم دلیل دارد و آن هم سال‌ها سردرگمی و بلاتکلیفی در انبوه مشکلات جامعه است.

بیشترین نگرانی مردم از دست دادن شغل‌شان بود و امروز بسیاری از مشاغل تعطیل شدند و مردم نگران دوره بعد از کرونا و بیکاری خود هستند.

اگر نیم نگاهی به وضعیت شهر ارومیه بیندازیم انگار نه انگار در بازار چه خبر است. با این اوضاع قرنطینه هر یک هفته و ۱۰ روز که برای خرید بیرون می‌روی، گویی از غار کهف بیرون آمده ‌ای و قیمت‌ها شوکه ‌ات می‌کنند. بخش عظیمی از طبقه متوسط جامعه در حال انتقال به طبقه فقیر و مستمند جامعه‌اند.

 چرا کسی حرف مردم را در این باب نمی‌شنود یا دست کم مسئولان مربوط سخن و راهکاری مطرح نمی‌کنند تا مردم دریابند آن‌ها به فکر هستند و این وضعیت قرار است تا فلان موعد متوقف یا لااقل تعدیل شود.

 متاسفانه این روزها گرانی و کرونا مردم این شهر  را خسته کرده است، مردم ما تریبونی برای بیان مشکلات خود ندارند، نمایندگان مردم نیز چه در مجلس و چه در شورای شهر صدای مردم را نمی شنوند و آنگونه که باید مشکلات واقعی مردم را به گوش مسئولان نمی رسانند.


متاسفانه کرونا و افزایش نرخ تورم شرایط را برای مردم دشوار کرده است؛ در این شرایط برخی کاسبان هم اقدام به گرانفروشی می‌کنند و انگار نظارتی در این زمینه اعمال نمی‌شود؛ مسئولان می‌گویند ما نظارت می‌کنیم اگر اینگونه است پس چرا یک کالای مشخص در مغازه‌های یک منطقه از شهر با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شود؟

مردم اظهار دارند: شرایط به گونه‌ای شده است که از ترس گران‌تر شدن قیمت‌ها در روزهای آینده، مجبوریم هر چه سریع‌تر مایحتاجمان را تهیه کنیم. مسئولان باید در این زمینه تصمیمی اساسی بگیرند چرا که مشکلات ناشی از شرایط اقتصادی روز به روز در حال افزایش است.

به نظر می‌رسد آشفته بازار گرانی درارومیه نیازمند ورود جدی دستگاه‌های نظارتی و تشدید نظارت هاست و باید قوانین سخت گیرانه تری در خصوص متخلفان اجرا شود تا دست سودجویان برای همیشه از جیب مردم کوتاه شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید