07:59|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 10 دی 1399 - 10:34
کد خبر: 15524
در مناسبت های مختلف:

لزوم تقویت هر چه بیشتر برنامه های رسانه ملی

تولید برنامه‌های پرمحتوا، سرگرم‌کننده و مفرح، با کیفیت مطلوب و متناسب با سلیقه مخاطبان، حفظ و ترویج فرهنگ و سنت‌های بومی از رسالت‌های شبکه‌های تلویزیونی استانی است که در این زمینه چندان موفق نیستند.
لزوم تقویت هر چه بیشتر برنامه های رسانه ملی


سرویس اجتماعی باریش نیوز، تلویزیون سال‌هاست که ما را به تماشا فرامی‌خواند و نقش مهمی در پر کردن اوقات فراغت مردم بر عهده دارد. اهمیت این نقش در ایامی که با هجوم ویروس کرونا روبرو هستیم بیش از همیشه برای ما آشکارشده است.

این روزها با گسترش ویروس منحوس کرونا در خانه ماندن، ضرورت در دسترس بودن سرگرمی‌های مناسب را به ما یادآور شد و نگاه‌ها را بیش‌ازپیش متوجه تلویزیون و عملکرد آن ساخت.

ارائه اطلاعات و آموزش‌های لازم در حوزه شیوع بیماری کرونا و همچنین تولید و پخش برنامه‌های سرگرم‌کننده برای مخاطبانی که با تنش همه‌گیری بیماری مواجه هستند، اولین و اصلی‌ترین انتظاری است که مردم در این دوران از تصمیم گیران و برنامه‌سازان صداوسیما داشته‌اند.

در این میان از نقش شبکه‌های استانی هم نباید غافل شد. چراکه مراکز صداوسیما در استان‌ها متناسب با شرایط موجود و نیازهای اهالی هر استان و فرهنگ، زبان، آداب‌ورسوم هر منطقه می‌توانند، پاسخگوی مخاطبان خویش باشند.

بسیاری از مردم از عدم جذابیت برنامه های شبکه استانی می گویند و پخش تکراری سریال‌های شبکه‌های سراسری و عدم توجه به فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌های آذربایجان در تولید برنامه‌های داخلی از سوی متولیان این شبکه را از مهم‌ترین دلایل بی‌علاقگی خود برای تماشای شبکه استانی  عنوان می‌کنند.

برنامه‌های مفرح و طنز برای ایجاد نشاط و سرگرم ساختن مردم بسیار لازم است اما متأسفانه برنامه‌های طنزی که از سوی صداوسیمای مرکزآذربایجان غربی تولید و پخش می‌شود، از کیفیت و جذابیت مناسبی به‌ویژه برای جوانان برخوردار نیست.

 در این میان، تلاش‌های شبکه آذربایجان غربی برای ارائه عملکرد مطلوب بر کسی پوشیده نیست اما واقعیت این است که کسب رضایت اهالی سرزمین آذربایجان که از پیشینه فرهنگی بسیار درخشانی برخوردارند قطعا نیازمند سعی و توجه بیشتر است.

در پایان لازم است که صدا و سیمای مر کز آذربایجان غربی متناسب با سلیقه مخاطبان، حفظ و  ترویج فرهنگ و سنت‌های بومی و تولید برنامه های شاد و پر محتوا در جهت جذب مخاطبان و همچنین پیشبرد اهداف و گسترش فرهنگ غنی این سرزمین بیشتر گام بردارد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید