04:21|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 دی 1399 - 10:15
کد خبر: 15507
یادداشت:

کلانشهر ارومیه همچنان در انتظار احداث تراموا

احداث خط تراموای ارومیه چندین سال است که به عنوان یک وعده شیرین از سوی مدیران شهری ارومیه مطرح می‌شود و شهروندان کماکان در انتظار تحقق این وعده ها می‌باشند.
کلانشهر ارومیه همچنان در انتظار احداث تراموا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تراموا یا همان واگن برقی وسیله‌ای است که باید روی ریل حرکت کند، چیزی شبیه قطار، این وسیله نیاز به مسیری صاف و تقریباً راست دارد تا بتواند به سهولت حرکت کند.

چندین سال است که به خاطر افزایش بی رویه تعداد خودرو در کلانشهر ارومیه، این شهر با مشکل ترافیک مواجه است چرا که بیشتر خودروهای این شهر تک سرنشین بوده و باعث ترافیک سنگین در سطح شهری می‌شود.

با توجه به افزایش وسعت شهری ارومیه در چند سال اخیر، شهروندان ارومیه در هنگام آمد و رفت در پی کارهای روزانه شان در ترافیک و شلوغی خیابان های شهر کلافه می‌شود و بیشترین اعتراض آن ها از این موضوع می‌باشد.

در سال 93 طرحی مبنی بر احداث تراموای شهری در ارومیه مطرح شد که فقط با وعده‌ها سروکار دارد و گویی پروژه‌ای طلسم شده است چراکه همچنان در صف طرح‌های در حال انتظار مانده است.

این پروژه که در مدیریت ترافیک شهری بسیار تأثیر گذار است خیلی کم موضوع بحث مسئولان قرار می‌گیرد و کلنگ زنی نشدن آن سبب اعتراض ارومیه‌ای‌ها شده است و کماکان در انتظار احداث و راه اندازی این طرح هستند.

اما آنچه که تا کنون از تراموای ارومیه دیده شده صرفاً وعده‌های خشک و خالی و کاغذی است و عملاً هیچ چیزی روی زمین وجود ندارد و این امر باعث بی اعتمادی مردم به حرف ها و وعده‌های مسئولان شهری شده است.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و ارگان های مربوطه بجای وعده های پوچ و توخالی شان، بیشتر به فکر پیشرفت شهری و تحقق طرح های در حال انتظار باشند تا بلکه در آینده ای نه چندان دور شاهد شهری توسعه یافته باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/10/08 - 18:12

با وجود مسولین پشت میز نشین که فقط به فکر حفظ سمت خود می باشند نمی توان انتظار پیشرفت و ترقی شهر را داشته باشیم