16:50|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 07 دی 1399 - 13:19
کد خبر: 15506
یادداشت:

لزوم احداث پارکینگ طبقاتی و مکانیزه در ارومیه

احداث و توسعه پاركينگ‌هاي مكانيزه در سطح شهر ارومیه به صورت گسترده نياز امروز اين كلانشهر است و با احداث پاركينگ طبقاتي مكانيزه می‌توان با آينده نگری در حل مشكل ترافيك قدم های ويژه‌ای برداشت.
لزوم احداث پارکینگ طبقاتی و مکانیزه در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با گذر از خیابان های پر تردد ارومیه شاهد معضلی بزرگ و تقریبا دائمی ترافیک خواهیم بود که باعث اعتراض اکثریت شهروندان شده است.

ارومیه کلانشهری که روز به روز شاهد افزایش وسعت، شهر نشینی و تعداد خودروها هستیم که با گذر از مرکز شهر گلایه های رانندگان مبنی بر نبود جای پارکینگ و پارکینگ اختصاصی به گوش می‌رسد. اين در حالي است كه بحران كمبود پاركينگ يكي از عوامل ايجاد ترافيك است.

از طرفی هم می‌توان گفت اگر هم پارکینگی برای پارک وجود داشته باشد هزینه های هنگفت آن سبب کاهش استفاده کنندگان از پارکینگ میشود که با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه انتظار دیگری در پس هزینه پارکینگ نمی‌توان از رانندگان داشت.

با توسعه شهری ارومیه، مشکل ترافیک معضلی بزرگ برای پیشرفت شهر محسوب می‌شود که می‌توان با احداث پارکینگ های طبقاتی و مکانیزه در خیابان های اصلی و مرکزی شهر از جمله امام، عطایی، برق و ...  مشکل ترافیک را در سطح شهری به نحوی کاهش دهیم.

در خیابان‌هایی مانند حسنی که مراکز اداری و درمانی در آن وجود دارد نیاز اساسی به احداث پارکینگ طبقاتی وجود دارد تا مراجعه کنندگان به این مراکز با مشکلاتی روبرو نشوند.

متاسفانه در حال حاضر تعداد پاركينگ هاي طبقاتي سطح شهر كافي نبوده و در برخی موارد ظرفیت پایین و عدم امنیت کافی در آنها باعث بی اعتمادی شهروندان به پارکینگ‌ها شده است.

همچنين مديريت زماني پاركينگ‌هاي موجود نيز بسيار كار ساز است . به عبارتي ديگر مثلا پاركينگ اداره‌اي پس از اوقات اداري خاليست و مي‌تواند مورد استفاده مشتريان واحد هاي تجاري يا تفريحي يا ورزشي قرار گيرد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین در اين راه از همه امكانات موجود جهت حل مسئله كه در آينده اي نزديك تبديل به بحران خواهد شد استفاده کنند. در نتيجه چاره انديشي براي تسهيل در ايجاد و احداث پاركينگ ضروري و الزاميست.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/10/08 - 18:06

مشکل اصلی ترافیک شهر را شهرداری بوجود آورده زمانی که مجوز تجاری بودن مکانی صادر می شود باید پیش بینی پارکینگ آن را بکنند نه اینکه برای زمین 300 متری مجوز احداث چندین طبقه را صادر بکنند در حالی که محل پارک پنح خودرو را ندارد