15:28|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 دی 1399 - 12:54
کد خبر: 15505
یادداشت:

با کمرنگ شدن آمارها از خطر کرونا غافل نشوید

هیچ گاه نباید فریب کاهش ظاهری آمار ویروس کرونا را خورد؛ زیرا کرونا بی‌رحمانه در کمین سلامت انسان هاست.
با کمرنگ شدن آمارها از خطر کرونا غافل نشوید

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در حال حاضر آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان نسبت به ماه‌های گذشته، کاهش داشته و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با کاهش مبتلایان مواجه هستیم.

این وضعیت نشان دهنده این نیست که بیماری وجود ندارد، بلکه بیماری با قدرت، به قوت خود باقی بوده و هنوز در سطح استان و کشور وجود دارد و به هیچ وجه نشان دهنده این موضوع نیست که بیماری کووید۱۹، کنترل شده است.

کاهش انتشار آمار ابتلا به این ویروس را به دلیل اعمال محدودیت‌ها، مقررات و شرایط موجود و رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم بوده و اگر در این میان توصیه‌های بهداشتی رعایت نشود و حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی دوباره  ادامه پیدا کند، مردم قطعا با زمستان بسیار سخت و دشواری روبرو می شوند.

تحقیقات نشان داده است که مهمترین راه انتشار این ویروس خطرناک، رعایت نکردن فاصله فیزیکی و حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی‌‌های خانوادگی می باشد و در این راستا پزشکان  برای اینکه مردم زمستان راحت تری پیش رو داشته باشند، باید همچنان به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  بپردازند تا زمانی که واکسن مناسب در اختیار جامعه و مردم قرار گیرد.

دورهمی های خانوادگی و فامیلی که زمانی موجب پیوند و استحکام هرچه بیشتر بین اعضای یک خانواده می‌شد امروز به عاملی هراس انگیز برای احتمال انتقال و شیوع ویروس کرونا و جدایی همیشگی اعضای خانواده از هم تبدیل شده است.

در این میان نباید فریب خورد که کرونا روند کاهشی داشته و پروتکل‌ها کنار گذاشته شود بلکه باید فاصله گذاری، تردد‌های غیر ضروری و زدن ماسک را جدی گرفت و از حضور در تجمعات پرهیز کرد. چرا که با  سردتر شدن هوا و کاهش تهویه می‌تواند در شیوع بیماری تاثیر گذار باشد؛ از این روی، لازم است تا در اماکن سر بسته تمهیدات بهداشتی بیشتر از همیشه رعایت شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید