15:26|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 دی 1399 - 11:19
کد خبر: 15503
یادداشت:

نیروهای خدماتی بیمارستان ها مظلومان بخش سلامت

این روزها علاوه بر کادر درمانی و پزشکی٬ سفید پوشان گمنامی نیز در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا در حال جانفشانی هستند که کمتر از این قشر زحمتکش سخنی به میان می‌آید.
نیروهای خدماتی  بیمارستان ها مظلومان بخش سلامت

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بعد از آمدن کرونا، خیلی‌ها در خانه نشستند و کسب و کارشان تعطیل شد؛ خیلی‌ها به دورکاری روی آوردند و با استفاده از امکانات فضای مجازی، کار خود را ادامه دادند؛ اما برای عده‌ای، نه خانه ماندن و نه دورکاری، هیچ کدام میسر نبود؛ آنها شبانه‌روزی تلاش کردند و در صف مقدم با کرونای منحوس جنگیدند اما هرگز دیده نشدند.

 با شیوع ویروس کرونا در استان، مدافعان سلامت اعم از پزشکان، پرستاران و ... به عنوان پیشتازان سلامت عمومی تمام تلاش خود را جهت حفظ و صیانت سلامت مردم به کار بسته اند، که در این میان یکی از بخش هایی که کمتر و یا اصلا دیده نشده اند نیروهای خدماتی هستند که به صورت شرکتی در مراکز بهداشتی استان پا به پای نیروی رسمی و پیمانی آن مراکز مشغول به کار هستند.

در واقع می توان گفت نیروهای خدماتی  بیمارستان ها مظلومان بخش سلامت هستند که باید صدایشان شنیده شود و مسئولان امر باید در پرداخت پاداش به نیروهای خدماتی مراکز بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را به کار گیرند و  براساس اطلاع واصله بخش کارگری شاغل در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی از حیث پرداخت پاداش دوران کرونا مغفول نمانند

گروه‌های مختلفی در جریان مبارزه با شیوع گسترده کرونا در بیمارستانهای استان در حال فعالیتند و خط مقدم این مبارزه در اختیار جامعه پزشکی است.در این میان نیروهای خدماتی بیمارستان ها در سکوت مشغول به خدمت رسانی می باشند.

نیروهایی که علاوه بر نظافت، پاکسازی و ضدعفونی بیمارستان‌ها، عمده کارهای بیماران مشکوک به کرونا به دلیل نداشتن همراه در هنگام بستری شدن را بدون هیچ چشم داشتی انجام می دهند.

بسیاری از این نیروی خدماتی با گله‌مندی از اینکه در این روزها هیچ اسمی از خدمات نامبرده نمی شد اظهاردارند ما مظلومان بخش سلامت هستیم چون صدای ما هیچ گاه شنیده نمی شود.

بسیاری از آنها  از تعلق نگرفتن کارانه و بسیاری از مزایای دیگر گلایه دارند و از مسئولان  درخواست دارند که در این شرایط حساس به نیروهای خدمات هم نیز توجه نمایند و مسئولان باید به این موضوع توجه کنند، کسانی که در خط اول مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند، به تقویت روحیه احتیاج دارند.

نیروهای خدماتی در بیمارستان‌ها به‌ویژه در شرایط فعلی که کشور با بیماری کرونا دست به گریبان است، افرادی هستند که در ارتباط مستقیم با بیماران قرار دارند. نیروهایی که وظیفه نظافت و پاکسازی بیمارستان‌ها را بر عهده داشته و کارشان در این شرایط همچون پرستاران و پزشکان مخاطرات خاص خود را دارد. هر چند نادیده گرفتن این نیروها موجبات ناراحتی و دلسردی آنان را فراهم کرده است.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ص.س
1399/10/07 - 23:25

چه عجب یادی از این ها هم کردید بیشترین زحمت دارن میکشن پولشوم پزشکان و پرستاران میگیرن انصافم چیزه خوبیه خیلی خیلی ظلم شد پرستارها فقط دیده شدن اونم همیشه که باهاشون حرف میزنی فقط دعوای پول میکنن