03:11|چهارشنبه, فروردین 29 ,1403
تاریخ انتشار: 07 دی 1399 - 10:14
کد خبر: 15501
یادداشت:

خیابان‌های ارومیه همچنان از کمبود پل عابر پیاده رنج می‌برند

ارومیه چند سالی است که به عنوان کلانشهر شناخته شده است و بر همین اساس انتظارات مردم در رفع برخی مسائل کوچک، انتظار بی جایی نیست و وجود پل های عابر پیاده از ضرورت‌هایی است که شهروندان درخواست رسیدگی به این موضوع را از طرف مسئولین دارند.
خیابان‌های ارومیه همچنان از کمبود پل عابر پیاده رنج می‌برند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، پل عابر پیاده، سازه‌ای برای عبور از موانع فیزیکی می‌باشد تا ضمن استفاده از فضا بتوان عبور و مرور و دسترسی به اماکن را تسهیل کرد.

در سال‌های اخیر باتوجه به افزایش تعداد خودرو در ارومیه از هر کجای شهر که عبور می‌کنیم شاهد ترافیک‌های سنگینی خواهیم بود که در پی آن صدای بوق، چراغ قرمز و عابرین پیاده که عجولانه از خیابان تردد می‌کنند، از رفتارهایی هستند که واقعا ذهن هر بیننده ای را مغشوش کرده و سبب عصبانیت و بروز رفتار و حرکت های نامناسب شهروندان می‌شود.

در این میان قابل ذکر است که میزان امکانات شهری برای شهروندان در جهت رفت و آمد در خیابان‌های شلوغ ارومیه از جمله عطایی، حسنی، مدنی نسبت به تعداد افزایش خودروها و ترافیک شهری خیلی ناچیز می‌باشد.

عابران ارومیه‌ای برای تردد ایمن و تسهیل در رفت و آمد نیازمند پل‌های بیشتری هستند البته وضعیت نامناسب بسیاری از پل‌های عابر پیاده شهر باعث شده تا مردم از این پل‌ها برای عبور و مرور استفاده نکنند.

از طرفی هم در برخی از مناطق ارومیه نبود ایمنی قابل قبول در پل‌های عابر پیاده باعث شده تا مردم خطر عبور از عرض خیابان را به‌ جان بخرند اما از پل‌های عابر پیاده که ایمنی کافی ندارند استفاده نکنند.

در پایان شایان ذکر است که گلایه شهروندان از نبود پل عابر پیاده در برخی از مکان های پرتردد ارومیه به‌ حق است آنها برای تردد ایمن و تسهیل در رفت و آمد نیازمند پل‌های بیشتری هستند و لزوم توجه متولیان به این امر باید به این مشکل افزایش یابد تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید