09:07|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1399 - 12:53
کد خبر: 15497
یادداشت:

خطر ابتلا به کرونا را با آغاز فصل سرما جدی تر بگیریم

اگر مردم در روزهای سرد پیش رو از خودشان محافظت نکنند و ایمنی بدنشان کاهش یابد، شانس ابتلا به عفونت های حاد تنفسی به ویژه کرونا در آنان افزایش می یابد.
خطر ابتلا به کرونا را با آغاز فصل سرما جدی تر بگیریم


سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به سردتر شدن هوا اگر مردم در روزهای سرد پیش رو از خودشان محافظت نکنند و ایمنی بدنشان کاهش یابد، شانس ابتلا به عفونت های حاد تنفسی به ویژه کرونا در آنان افزایش می یابد.

پس لازم به یادآوری است که مردم در زمان بارش برف و باران در خانه بمانند و از تردد در هوای سرد و برف بازی و... خودداری کنند وشست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون و ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را فراموش نکنند و مواد غذایی ویتامین دار به ویژه میوه جات و سبزی جات را به صورت مداوم مصرف کنند.

کرونا بیماری‌ که سرعت انتشار بالایی دارد و همین باعث شده افراد زیادی به دنبال راه ‌حلی برای مبتلانشدن به آن باشند.  چیزی که کرونا را نسبت به سایر بیماری‌ها متفاوت کرده، ناشناخته بودن آن است و همین موضوع استرس و اضطراب را در مردم افزایش داده است. همین استرس می‌تواند مقاومت بدن را در برابر ویروس‌ها کاهش دهد. کاهش استرس، تغذیه مناسب و خواب کافی از مواردی است که پزشکان به‌شدت برای افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا توصیه می‌کنند. اینکه بهتر است در زمان اپیدمی‌شدن ویروس کرونا چه بخوریم و چه نخوریم موضوعی است که متخصصان  آن را توضیح داده‌اند.

متخصصان حوزه سلامت توصیه می‌کنند در دوران شیوع ویروس کرونا و با توجه به ورود به فصل سرما و بروز بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا، رعایت رژیم غذایی و افزایش سیستم ایمنی بدن با مصرف مواد غذایی سالم و مناسب ضروری است و این مساله می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نقش ایفا کند.

به گفته برخی از کارشناسان و مسئولان حوزه سلامت، مردم بی‌شک به دلیل شیوع  این ویروس زمستان سختی را در پیش خواهند داشت چرا که علاوه ‌بر شیوع حساسیت‌های فصلی، سرماخوردگی و شیوع ویروس آنفلوآنزا، کوویدا ۱۹ نیز در فصل سرما تشدید می‌شود و از همین‌رو خطر همزمانی کرونا و آنفلوآنزا تهدید جدی برای سلامت افراد به شمار می‌رود.

با این وجود تجربه  ها نشان می دهد که بیشتر قربانیان و مبتلایان به کرونا افرادی هستند که از نظر سیستم ایمنی دچار ضعف بوده و ایمنی لازم را در برابر این ویروس نداشته‌اند.

از همین‌رو می‌توان گفت در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، تقویت مستمر سیستم ایمنی بدن اصل مهمی است که اهمیت آن در فصل سرما دوچندان می‌شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید