15:55|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1399 - 11:29
کد خبر: 15494
یادداشت:

بازی با برف یا بازی با جان در ایام کرونا!

متاسفانه با بارش برف در آذربایجان غربی شاهد نادیده گرفتن محدودیت های کرونایی از سوی اغلب مردم و عدم اعمال محدودیت های در جاده های منتهی به تفرجگاه های زمستانی می‌باشد که باعث تشدید انتقال ویروس کرونا می‌شود.
بازی با برف یا بازی با جان در ایام کرونا!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، رعایت محدودیت‌های کرونایی طی روزهای اخیر، نتایج خوب نسبی را داشته و توانسته دست کم مقدمات شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ را کمرنگ کند و وضعیت استان را از قرمز تبدیل به نارنجی کند. در پی این امر حتی شاهد روز بدون فوتی ناشی از کرونا در استان هستیم.

متاسفانه با بارش اولین برف زمستانی روز پنج شنبه 4 دی، شاهد ترافیک جاده‌های منتهی به تفرجگاه‌های زمستانی بودیم که این عمل برخی از مردم سبب تشدید انتقال ویروس کرونا شده که ممکن است در روزهای آتی وضعیت قرمزی را در سطح استان شاهد خواهیم باشیم.

اغلب مردم برای برف بازی و سر رفتن با  تویوپ، راهی کوه‌های اطراف شهر شدند غافل از اینکه در پایان این راه جان خود و عزیزانشان را در کف دست گذاشته اند و بی توجهی به تمام توصیه‌هایی که از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا الگوی تمام اعمال خود قرار داده اند که این عمل آنها می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

از طرفی هم در این جاده ها هیچگونه محدودیتی از سوی هیچ ارگانی برای تردد اعمال نشد، این مسئله باعث اعتراض و گلایه شهروندانی که توجه به پروتکل‌های بهداشتی را در ایام کرونا در اولویت کارهای خود قرارداده‌اند، شده است.

تنها راه مقابله با ویروس ، رعایت پروتکل‌های بهداشتی خیلی ساده شامل شستن دست‌ها، ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی، تهویه اتاق‌ها و عدم تجمع در اماکن عمومی است. در واقع می‌توان گفت بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم ترین راه انتشار ویروس کرونا است.

در پایان انتظار می‌رود مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و این مسئله مهم را در نظر بگیرند که کرونا هنوز تمام نشده است و با سهل انگاری آنها می‌تواند شدت قبلی خود را جهت انتشار در پیش بگیرد، در مقابل مسئولین و نهاد‌های ذیربط بایستی در اعمال محدودیت های کرونایی تمام تلاش خود را بکار ببرند و با متخلفان این امر برخود قاطعانه ای داشته باشند تا بیش از این شاهد تلف شدن عزیزانمان از پس این ویروس منحوس نباشیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/10/07 - 19:43

چطور میشه برف بازی تو هوای ازاد خطرناک میشه ولی شروع نمازهای جماعت در مساجد سرپوشیده نه انگار کرونا تو مساجد سرایت نداره