07:02|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1399 - 09:27
کد خبر: 15491
یادداشت:

لزوم رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز در ارومیه

مشکلات ناشی از احداث بنای غیرمجاز در مناطق حاشیه‌نشین و یا خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاهای شهرستان معضلی برای دید بصری شهر و شهروندان شده است که رسیدگی مسئولان در این زمینه را می‌طلبد.
لزوم رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر لطمه زدن به زیبایی شهر و روستاها جان اهالی ساکن در این سکونت‌گاه‌ ها در زمان وقوع حوادث همچون زلزله، سیل و توفان را تهدید می‌کند.

متاسفانه این روزها در سطح شهری و روستایی شاهد ساخت و ساز‌هایی هستیم که مجوزی برای ساخت ندارند ولی کماکان بصورت پنهانی و شبانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند و روزها صاحب ملک تلقی می‌شوند و این عمل آنها باعث آزار و اذیت شهروندان و بخصوص همسایگان آنها می‌شود.

 از سوی دیگر این نوع ساخت‌و‌سازها باعث ورود غیرمجاز به حقوق همسایگان شده و این اقدام از لحاظ عرف یک امر ناپسند محسوب می‌شود. چشم‌پوشی برخی دستگاه‌ها و مسئولین از تخلفات، مهم‌ترین عامل ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها، محدوده شهری و روستاهاست.

ساخت و ساز مسکونی و تجاری و ترمیم خانه ها و بناهای فرسوده به خصوص در کلان شهرها بسیار زیاد است و در کلانشهر ارومیه نیز شاهد ساخت و سازهای کثیری در طول شبانه روز هستیم که مجوزی برای ساخت ندارند. این ساخت و سازها نیز معمولا با ایجاد سر و صدا، سد معبر ساختمانی، تجاوز به حریم معابر، سقوط مصالح و همراه هستند و باعث کلافگی همسایگان در طول شبانه روز می‌شوند.

با توجه به این شرایط نیاز مبرم در سطح شهری ارومیه، فرهنگ سازی بین مردم برای توجه به حقوق همسایگان و نظارت دقیق ارگان های مربوطه به این مسئله و برخورد قاطعانه با متخلفان در این زمینه می‌باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید