12:57|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1399 - 10:39
کد خبر: 15486
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

حرکات جنین در بارداری

یکی از احساسات خوشایند در دوران بارداری تکان خوردن جنین در شکم مادر است و اولین حرکت جنین مانند دلپیچه و ضربه یا چرخش می باشد که به مرور واضح تر می‌شوند.
حرکات جنین در بارداری

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز در مورد حرکات جنین در بارداری اظهار کرد: یکی از شگفت انگیز ترین تجربه های بارداری احساس تکان خوردن جنین یا لگدهای جنین در شکم مادر است. احتمالا بین هفته 18 و 24 بارداریتان برای اولین بار حرکت فرزند خود را احساس می‌کنید. البته اگر بارداری دوم باشد، می‌توانید کمی زودتر حرکت فرزندتان را تشخیص دهید. ممکن است مادران با وزن بالا نتوانند این حرکات را درست احساس کنند.

وی افزود: جنین زمانی که تنها 6 تا 8 هفته سن دارد، حرکت کردن را آغاز می‌کند، اما این حرکات برای مادر قابل احساس نیست. این حرکات مثل پرش‌هایی آرام و نرم هستند. در ابتدا تشخیص آن ها مشکل هست، ولی با پیشرفت بارداری، محسوس تر می‌شوند. همچنین، امکان دارد در زمان استراحت مادر و یا پس از خوردن غذای شیرین، حرکات جنین بیشتر شود.

حبیب زاده گفت: به محض اینکه احساس کردید حرکات جنین منظم شده اند (یعنی حدود هفته 28 بارداری)، به آن‌ها دقیق شوید و اگر به نظر رسید این حرکات کم شده اند، حتما پزشک را در جریان قرار دهید تا ضربان قلب جنین را بررسی کند.

متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در پایان تصریح کرد: برای شمارش حرکات، بهتر است اندکی غذا بخورید و به پهلو بخوابید یا در حالتی راحت دراز بکشید یا بخوابید. بعد طی 60 دقیقه تمام حرکات کوچک و بزرگ جنین را ثبت کنید.

آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه:

ارومیه، خیابان حسنی، نرسیده به برج آسمان، مجتمع زیتون، طبقه 2 واحد 3

شماره تماس: 09153414736-33431204

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید