17:52|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1399 - 10:11
کد خبر: 15484
یادداشت:

خطر! کرونا حکایتی که همچنان باقی است

با تولید واکسن کرونا نیاز است مردم این مسئله را نظر بگیرند که کرونا همچنان وجود دارد و باید رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.
خطر! کرونا حکایتی که همچنان باقی است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها با توجه به سیر نزولی آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی، عده ای از شهروندان هستند که بی‌توجهی و نادیده گرفتن کرونا را در جامعه ترویج می‌دهند.

خوشبختانه این روزها از گوشه وکنار شهر خبر از تولید واکسن کرونا به گوش می‌رسد و ممکن است طی چند ماه آینده به دستمان برسد.

اما این مسئله را باید در نظر بگیریم که کاهش اندک آمارها نباید ما را فریب بدهد، زیرا همچنان ضریب اشغال تخت ها در بیمارستان های استان به نوعی بالاست و کادر درمان همچنان متحمل شرایط سخت کرونایی هستند.

خبر کاهش آمار و قرار گرفتن استان در وضعیت نارنجی و ساخت واکسن کرونا، باعث راحتی و آسودگی خاطر عده ای از مردم و در نهایت نادیده گرفتن رعایت پروتکل های بهداشتی می‌شود. خالي شدن تخت بيمارستان ها نبايد موجب تصور پايان بيماري کرونا باشد تا وقتي کرونا هست دستورالمل هاي بهداشتي بايد بيش از گذشته مورد توجه همگان باشد.

اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد این نادیده گرفتن ها باعث افزایش مجدد آمارها و همه گیری ویروس منحوس کرونا می‌شود.

حدود 10 ماه است که ویروس کرونا آذربایجان غربی را فرا گرفته و بعد از 10 ماه شاهد تک رقمی شدن تعداد فوتی ها و کاهش آمار مبتلایان به کرونا هستیم در این وضعیت انتظار می‌رود مردم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را همچنان جدی بگیریند تا از وضعیت نارنجی بسوی وضعیت سفید سوق یابیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید