05:56|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 دی 1399 - 10:16
کد خبر: 15479
یادداشت:

ترفند فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای گرانفروشی/تخفیف‌هایی که واقعی نیستند

اخیرا با توجه به گرانی‌های موجود در قیمت کالاها، در برخی فروشگاه های زنجیره ای قیمت مندرج روی کالایی که قرار است در این فروشگاه‌ها عرضه شود گران‌تر از قیمت درج شده بر کالایی است که در خرده‌فروشی و سایر مغازه‌ها به فروش می‌رسد که این مسئله موجب گلایه مندی مردم از این وضعیت شده است.
ترفند فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای گرانفروشی/تخفیف‌هایی که واقعی نیستند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدت هاست که مردم و مصرف کنندگان از گران فروشی فروشگاه های زنجیره ای خبر می‌دهند و این مسئله تبدیل به معضل جدی در زندگیشان شده است.

در واقع می‌توان گفت تولیدکنندگان قیمت سفارشات خریداران عمده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را با هماهنگی قبلی، بیشتر از قیمت واقعی درج می‌کنند که هنگام فروش در ظاهر به مشتری تخفیف داده شود، اما در اصل نه‌تنها تخفیفی داده نشده، بلکه برخی محصولات را گران‌تر از حد معمول به فروش رسانده‌اند.

در بعضی از فروشگاه ها هم نیز چنین است که قیمت درج شده روی محصول را مخدوش و قیمت دلخواه را بر روی کالا درج می‌کنند از طرفی هم قیمت کالا را در فاکتور بیشتر از قیمت درج شده می‌زنند و در قیمت نهایی فاکتور سودهایی عاید خود می‌کنند.

متاسفانه این مسئله باعث گلایه شهروندان شده و پرسشی که در رابطه با این مورد به ذهنشان خطور می‌کند این است که ماموران نظارتی چه نقشی در این میان دارند که روز به روز قیمت های سلیقه ای و ترفندهای فروشگاه های زنجیره ای شدت می‌گیرد؟

در پایان انتظار می‌رود که ارگان های مربوطه نظارت های لازم را در این زمینه به عمل رسانند تا بیش از این باعث بی اعتمادی و نا امیدی مردم در جامعه نباشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید