01:36|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 02 دی 1399 - 11:07
کد خبر: 15474
یادداشت:

ابتلا به کرونا گناه نیست/پنهان کرونا باعث تشدید انتقال آن می‌شود

با شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی و با توجه به وضعیت آمار ها عده ای از شهروندان هستند با اینکه مبتلا به کرونا هستند ولی با پنهان کاری باعث انتقال ویروس منحوس کرونا در سطح استان می‌شوند.
ابتلا به کرونا گناه نیست/پنهان کرونا باعث تشدید انتقال آن می‌شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا ویروسی که حدود 10 ماه است که مردم آذربایجان غربی درگیر آن هستند و تا کنون مبتلایان به این ویروس آمار قابل توجهی را در استان به خود اختصاص داده است.

برای پیشگیری از این ویروس، مردم بایستی پروتکل های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

اعمال قرنطینه دو هفته ای در استان، تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از این ویروس را تا حدودی به حداقل رسانده و وضعیت نارنجی را در سطح استان حاکم کرده است.

از طرفی هم با توجه به امکان شیوع گسترده این ویروس در تجمعات انسانی همچون مکان های عمومی به تذکرات وزارت بهداشت اگر شهروندان به این توصیه ها توجه نکنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند باز هم آمار مبتلایان سیر صعودی خود را در پیش می‌گیرد.

متاسفانه برخی از شهروندان با اینکه مبتلا به کرونا هستند بیماری خود را پنهان می‌کنند و حس می‌کنند که ابتلا به کرونا یک گناه و جرم است و نباید آن را آشکار کنند منتها این کار آنها باعث انتقال و تشدید شیوع این ویروس منحوس در سطح استان می‌شود.

 با توجه به این مسئله باید گفت ابتلا به کرونا یک گناه نیست، بلکه گناه اصلی مبتلا کردن فرد دیگری بجز خود به کرونا می‌باشد.

در پایان انتظار می‌رود که مردم استان کرونا را جدی بگیرند و اگر به جان خود ارزش قائل نیستند، جان عزیزانشان را در مقابل جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی قرار دهند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید