16:06|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 02 دی 1399 - 09:55
کد خبر: 15472
یادداشت:

روزگار ناخوش واحدهای تولیدی و صنعتی پس از شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی

حدود 10 ماه است که با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و بیکاری جمع کثیری باعث اعتراض شهروندان شده و خواستار رسیدگی و نظارت و در انتظار تسهیلات از سوی دولت و مسئولین هستند.
روزگار ناخوش واحدهای تولیدی و صنعتی پس از شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع کرونا خسارت زیادی به کسب‌وکارها و واحد‌های تولیدی و صنعتی وارد کرد و در این میان واحد‌های تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی که پیش از شیوع کرونا نیز حال و روز مساعدی نداشتند با بروز این بیماری حال آن‌ها بدتر شد.

هرچند با کاهش تقاضا تمام جامعه از وضعیت ایام کرونا متأثر شدند اما در این میان گروه‌های آسیب‌پذیر و کم‌درآمد که تحت پوشش بیمه نیز نیستند بیش از سایرین تحت تأثیر رکود ناشی از شیوع کرونا قرار گرفتند.

بدون شک می‌توان گفت شیوع همه‌گیری ویروس کرونا و اعمال محدود‌یت های اجتماعی بر فعالیت‌ واحدهای تولیدی تأثیر قابل توجهی داشته است. خسارت‌های اقتصادی فراگیر شدن بیشتر این ویروس نه فقط برای آذربایجان غربی بلکه برای استان های دیگر نیز از نظر فعالیت کارخانه ها و واحدهای تولیدی بسیار حائر اهمیت است.

از طرفی هم با توجه به وضعیت اقتصادی و بیکاری جمع کثیری از جوانان استان که قبل از شیوع ویروس کرونا هم تعریف چندانی نداشت، این روزها هم با شیوع کرونا و تعطیلی کارخانه ها عده ای از کار بیکار شدند و با توجه به این مسئله آمار بیکاری روز به روز رو به افزایش است.

انتظار می‌رود حفظ اشتغال موجود و بازگرداندن کارگران بیکار شده و دریافت تسهیلات بانکی برای رونق تولید از اولویت های مسئولین و نهاد های ذیربط در استان در سال جاری قرار گیرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید