03:08|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1399 - 10:45
کد خبر: 15464
یادداشت:

چشم امید ارومیه‌ای ها به تدبیری برای ساماندهی وانت بار های میوه فروش

این روزها اگر در خیابان‌های شهر ارومیه قدم بگذاریم شاهد حضور وانت بارهایی در سطح شهر خواهیم بود که در حال فروش انواع و اقسام کالاها از فروش میوه و سبزیجات مختلف تا انواع پوشاک هستند و نیازمند ساماندهی برای زیبایی جلوه شهری و راحتی شهروندان هستیم.
چشم امید ارومیه‌ای ها به تدبیری برای ساماندهی وانت بار های میوه فروش

سرویس اجتماعی باریش نیوز، برخی از صاحبان وانت بارها بی‌توجه به ایجاد ترافیک و سد معبر، اقدام به پارک و فروش میوه، تره بار و دیگر مواد غذایی در حاشیه خیابان ها و حتی پیاده روها می‌کنند و این برای رانندگان عبوری از محل و عابرین پیاده به هیچ وجه خوشایند نیست و احتمال وقوع حوادث ناشی از رانندگی را بالا می برد.
متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی نمی‌توان مقصر اصلی ترافیک و سد معبر را وانتی های میوه فروش دانست، زیرا آنان صرفا به دنبال کسب روزی حلال هستند و هر روز صبح به امید کسب مقداری پول برای گذران زندگی از خانه خارج می‌شوند.
اگر با اکثریت مردم و مسئولین صحبت کنیم، خواهیم دید که مقصر اصلی در این مسئله را وانتی ها می‌دانند، با اینکه تنها گناه آنها در این ایام کرونا و شرایط اقتصادی تلاش برای کسب روزی حلال و گذران زندگی می‌باشد.
 گرچه هر از گاهی در خصوص ساماندهی وانت بارها تصمیماتی گرفته شده و هیچوقت به مرحله اجرا در نیامده است و هنوز اقدامی اساسی برای این منظور انجام نشده است و برخی از آنان نه فقط خیابان را تحت سیطره خود در می‌آورند بلکه پا را از این هم فراتر گذاشته و در قسمت پیاده رو، خودروهای حامل میوه، تره بار و مواد غذایی را پارک کرده و با پهن بساط خود محل عبور عابران پیاده را سد می کنند و جایی برای آمد و رفت باقی نمی‌گذارند.
ساماندهی وانت بارها به منظور فروش میوه، تره بار و دیگر اقلام غذایی، امری لازم و ضروری است چراکه چهره و منظر خیابان ها و پیاده روهای شهر ارومیه را ناپسند و زشت جلوه می‌‎دهد پس نیاز است مسئولین و ارگان های ذیربط برای رفع این معضل و مشکل، فکر و چاره ای بیندیشند و بازارچه و یا محلی را برای آنان اختصاص دهند تا باعث قطع روزی آنان در این شرایط سخت زندگی نباشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید