13:48|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 30 آذر 1399 - 10:45
کد خبر: 15459
یادداشت:

پرستاران؛ مدافعان و سربازان خط مقدم جبهه سلامت هستند

مجازی برگزار کردن یلدای امسال، بهترین هدیه مردم آذربایجان است به پرستارانی که امروز روزشان است و ۱۰ ماهی می‌شود که زیر بار کرونا کمر راست نکرده‌اند. زحمات و جانفشانی های این سپید پوشان سلامت می‌طلبد که دورهمی‌های امشب مجازی برگزار شود. بهترین تبریک این روز برای‌پرستارا این خطه قطعا بی‌خیالی برپایی یلدای امسال خواهد بود.
پرستاران؛ مدافعان و سربازان خط مقدم جبهه سلامت هستند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها همه جا حرف از کرونا است، اما کمتر متوجه کسانی هستیم که از خود گذشته اند تا من و شما کمتر دچار مشکل شویم. پرستارانی که جان خود را فدای ما کرده اند.
سالروز میلاد بزرگ پرستار تاریخ بشریت حضرت زینب (س)، روزی است که برای ارج نهادن به زحمات فرشتگان سفید پوش، انتخاب شده است تا شاید اینگونه کمی از خستگی و شب بیداری‌های آنان زدوده شود.

 پرستاران فرشتگانی سپید پوش هستند که در لحظات سخت زندگی، نگاه سرشار از محبت آنان، آرامش و امید به تندرستی را نسیب بیماران و اطرافیان می‌کند.

در همین روزها که بسیاری از ما از گذراندن ساعات طولانی با اعضای خانواده مان خسته شده‌ایم، کسانی هستند که هفته‌ها است حسرت دیدن فرزندان و عزیزانشان به دلشان مانده و با دلتنگی و دلهره به انجام وظایف سنگینشان می‌پردازند تا بلکه تلاش‌هایشان، قطره‌ای باشد برای خاموش کردن آتشی که یک ویروس نوپدید برپا کرده است.

توصیه مشترک همه پرستاران، جدی گرفتن کرونا از سوی مردم است، اگر چه این توصیه‌ها بارها و بارها از سوی رسانه‌ها، مسئولان، کادر درمان و سایر منابع گفته شده، اما تا زمانی که حتی بخش اندکی از مردم نسبت به این مسئله بی توجه اند، سایه این ویروسمنحوس بر سلامت ما و اطرافیانمان سنگینی خواهد کرد؛ حالا تصمیم گیری بر عهده ماست که چشم‌هایمان را به روی زحمات پرستارانی که برای حفظ سلامت ما بی هیچ منتی سخت‌ترین شرایط را به جان خریده‌اند ببندیم و به چرخه انتقال ویروس کمک کنیم و یا اینکه با عمل به توصیه‌های بهداشتی و از همه مهمتر محدود کردن روابط اجتماعی مان، بار سنگینی که بر دوش جامعه پزشکی گذاشته شده را سبک کنیم.

شکی نیست که پرستاران نمونه‌های واقعی گذشت و ایثارند و اگر از آنها بخواهیم بهترین خاطره‌شان را تعریف کنند چیزی جز بازگشت به حیات و فرصت زندگی دوباره بیماران تعریف نخواهند کرد.


مشکلات پرستاران سال‌هاست که تکرار می‌شود. هرسال با نزدیک شدن روز پرستار شاهد وعده‌وعید‌هایی برای بهبود شرایط آن‌ها و سخنرانی‌های بسیاری هستیم که نشان از اهمیت و لزوم بهبود شرایط پرستاران دارد اما همواره می‌بینیم که بسیاری از پرستاران به‌ویژه گروه‌هایی که به‌صورت رسمی استخدام نشده‌اند، با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. به امید روزی که وعده‌ها محقق شود.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید