04:20|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 30 آذر 1399 - 09:25
کد خبر: 15457
یادداشت:

گرانی، دست مردم را از خرید میوه هم کوتاه کرد

گرانی و نبود ثبات در بازار سبب شده تا شاهد افزایش قیمت اقلام مختلف اساسی به ویژه میوه و مرکبات باشیم.
گرانی، دست مردم را از خرید میوه هم کوتاه کرد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، این روزها آشفتگی و نبود ثبات در بازار گریبان تمامی اقلام اساسی را گرفته است و میوه و صیفی‌جات نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در شرایطی که شیوع بیماری کرونا کسب درآمد را برای برخی از صاحبان کسب و کارها بسیار سخت و غیرقابل تحمل کرده است گرانی نیز از سوی دیگر فشار روحی و روانی زیادی را برای خانواده‌های کم درآمد به وجود آورده است.

به طوری که مردم در کنار سایر اقلام ضروری و اساسی زندگی خود، حتی دیگر توان خرید چند کیلو میوه را نیز ندارند و گرانی سرسام آور اجازه خرید میوه را به مردم نمی‌دهد.

پس از شیوع بیماری کرونا، مصرف میوه و سبزی‌جات با توصیه برخی از پزشکان و متخصصان حوزه سلامت به شهروندان برای افزایش ایمنی و مقاومت بدنشان در برابر این ویروس توصیه شد اما اکنون افزایش نامتعارف قیمت میوه این اجازه را به مردم نمی‌دهد تا آن را تهیه و استفاده کنند.

متاسفانه نبود نظارت در بازار بر شدت این آشفتگی‌ها افزوده است و گرانی سرسام آور روز به روز در حال افزایش است.

با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا هستیم و امسال شیوع بیماری کرونا شرایطی را فراهم کرده است تا مردم از دورهمی‌ها خودداری کنند اما برخی از فروشندگان از شرایط موجود سوء استفاده کرده و قیمت میوه را خود سرانه افزایش می‌دهند که این امر نیاز به نظارت بیشتر دارد.

متاسفانه قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است و تدوام این وضعیت می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری در جامعه به وجود آورد از این رو نیاز است تا مسئولین متولی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید