09:14|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آذر 1399 - 13:21
کد خبر: 15455
یادداشت:

ضرورت رسیدگی به رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی ارومیه

با توجه به کاهش آمار کرونا در ارومیه، رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت نهاد های مربوطه به رعایت موارد بهداشتی در اماکن عمومی از موارد ضروری برای کنترل و تداوم روند نزولی در ارومیه می‌باشد.
ضرورت رسیدگی به رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در حالی که حدود 10 ماه از ورود ویروس کرونا به آذربایجان غربی می‌گذرد،  برخی از مردم این استان بی‌توجهی عجیبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند که این امر می‌تواند بسیار مخرب بوده و در صورت تداوم، می‌تواند عاملی برای گذر از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز کرونایی باشد.
روزانه بر تعداد افراد درگیر با ویروس کرونا افزوده ‌شده ولی اخیرا خبر های مبنی بر کاهش آمارها در سطح استان به گوش می‌رسد که شرایط استان را از لحاظ کرونا به وضعیت هشدار رسانده است.
پس از گذشت روزهای سخت و طاقت فرسا کرونایی، مدیریت مناسبی بر روی بیماری کرونا در آذربایجان غربی صورت گرفت و اخیرا اعمال برنامه های مدیریتی باعث شد تا میزان ابتلا بر مدار تثبیت شده ای حرکت کند.
اما در این میان، بخش قابل توجهی از شهروندان پروتکل های بهداشتی را مورد توجه قرار ندادند و بدون توجه به تاکیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص استفاده از اقلام پیشگیرانه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در جامعه حضور یافتند که نتیجه آن افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان در آذربایجان غربی بود؛ که اعمال سراسری قرنطینه طی چند هفته گذشته باعث کاهش شمار مبتلایان و فوتی های کرونایی بود.
میبایستی مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و در رعایت آنها کوتاهی نکنند و در مقابل باید نهادهای نظارتی، رسیدگی های لازم را مبنی بر رعایت موارد بهداشتی در مغازه ها، آرایشگاه ها و ... اعمال کنند تا وضعیت رو به سفیدی و عاری از این بیماری منحوس را در سطح استان شاهد باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید