11:49|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آذر 1399 - 11:09
کد خبر: 15451
یادداشت:

عدم ساماندهی ورودی‌‌های شهر ارومیه، زیر بار بی‌توجهی مسئولین

ساماندهی ورودی‌های شهر ارومیه به دست فراموشی سپرده شده و شهروندان ارومیه‌ای خواستار رسیدگی مسئولین و ارگان‌های مربوطه به این موضوع هستند.
عدم ساماندهی ورودی‌‌های شهر ارومیه، زیر بار بی‌توجهی مسئولین

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ورودي شهرها از گذشته، از جمله مهم ترين فضاهاي با هويت شهري بوده است، ولی امروزه با توجه به گسترش شهر و شهر نشيني و اقدامات نامناسب شهري، ورودي شهر ارومیه بدون طراحي ويژه و مشخصي پيش بيني شده است و از سوي ديگر ورودي قديم شهرها نيز به مرور زمان تخريب شده اند.

ورودی شهر هویتی مستقل از شهر ندارد بلکه ورودی به عنوان عنصری جهت ایجاد هویت مستقل برای منظر شهری است. ورودی شهرها باید بستری برای ارتباط میان بافت طبیعی بیرون شهر و فضای مصنوعی درون شهری باشد.
متاسفانه اگر از ورودی های شهری ارومیه گذر کنیم متوجه وضعیت نابسامان آن خواهیم بود که جلوه شهری را در دید هر ببیننده‌ای زشت می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت ورودی شهرها به دلیل اینکه معرف آن شهر بوده؛ ساماندهی آن بسیار حائز اهمیت است. ورودی‌های شهر اولین تقاطعی هستند که مسافران و گردشگران در بدو ورود به شهر با آن روبرو می‌شوند و بخش عمده تصورات آنها در خصوص فرهنگ و آبادانی شهر در آن لحظه شکل می‌گیرد از این رو  بایستی ساماندهی و زیباسازی ورودی‌های شهرها در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

ارومیه دارای 9 ورودی است که  از لحاظ فضای بصری هم چندان مطلوب نیستند و انتظار می‌رود با توجه به هویت تاریخی ارومیه نهاد های ذیربط در ساماندهی ورودی های شهری برای شناساندن به مسافران کوتاهی نکنند و زیبا سازی شهری را در اولیت اقدامات خود قرار دهند.
.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید