14:53|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آذر 1399 - 10:18
کد خبر: 15450
یادداشت:

آخرین یلدای قرن را به تلخ ترین یلدای قرن تبدیل نکنیم

در این روزها که رسانه ها خبر از کاهش موارد ابتلا و فوت بیماران مبتلا به کرونا را گزارش می کنند برخی از شهروندان نیز به دنبال برگزاری آیین شب یلدا هستند و دورهمی ها بار دیگر رونق خواهد گرفت و این در حالی است که پزشکان و کارشناسان بهداشتی مدام توصیه به برگزار نشدن آیین شب یلدا و پرهیز از دورهمی ها دارند.
آخرین یلدای قرن را به تلخ ترین یلدای قرن تبدیل نکنیم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اندک زمانی به شب یلدا زیباترین شب زمستانی و بلندترین شب سال که آخرین یلدای قرن حاضر است را گونه‌ای دیگر تجربه می‌کنیم، یلدایی زیر سایه شوم کرونا همه عادت داریم در این شب همه اعضای خانواده در کنار بزرگ‌ترها دورهم جمع‌ شویم و به ‌دور از دغدغه اقتصادی و ماشینی زندگی امروز بگوییم و بخندیم ولی آیا این دورهمی به تلخ کردن طعم زندگی خانواده می‌ارزد؟ آیا به خطر انداختن جان افراد پا به سن گذاشته خانواده و یا کودکان برای یک‌لحظه ارزش دارد؟

با توجه به اینکه روزهای پایانی پاییز ۹۹ سپری شده چند روزی تا برگزاری این آیین باقی نمانده و برخی از شهروندان به فکر برگزاری دورهمی هستند و از هم اکنون در حال آماده شدن هستند اما این آمد و شدها زنگ خطری برای گسترش بیشتر شیوع ویروس کرونا شده است.

در این میان باید تلاش کنیم تا این آیین را نسبت به سال های گذشته متفاوت تر برگزار کنیم تا زنجیره  شیوع ویروس کرونا قطع شود و نباید با یک  دورهمی و خوشی یک شبه تلاش چندین ماهه پزشکان، کادر درمان و سایران را از بین ببریم، در این ایام پزشکان و پرستاران از شیفت های طولانی و پوشیدن لباس های مخصوص بسیار خسته شده اند و حتی در این راه افرادی برای نجات بیماران جان داده اند و یا خود دچار این بیماری شده اند.

نکته مهم این است که همه با هم شب یلدای امسال را بدون دورهمی خاطره بسازیم و شبهای پر خاطره این شب بلند سال را طعمه کرونا نکنیم و طولانی ترین گریه را برای خود رقم نزنیم.

عجب دنیای عجیبی است این ویروس کوچک به دورهمی ما چشم طمع دوخته و مسئولان بهداشت و سلامت ما برعکس سال های گذشته،  در آخرین یلدای قرن یلدای مجازی را سفارش می‌دهند و توصیه می‌کنند از طریق مجازی و شبکه‌های اجتماعی به هم تبریک بگوییم و احوال هم را جویا شویم به خاطر احترام به مدافعان سلامت و احترام به فرهنگ و تمدن ایرانی باید یک یلدای متفاوتی به‌ دور از شلوغی و دورهمی را تجربه کنیم.

شاید این ویروس که امروز دشمن ما انسان‌ها است در آخرین یلدای قرن حامل پیامی است و آن این ‌که تا وقتی‌ که شرایط عادی بود شما آدمیان با مجازی از هم دور بودید و حتی در دورهمی دید و بازدیدها درگوشی‌های خود سرک می‌کشیدید ولی امروز که شرایط را برای شما بحرانی کردم حسرت یک دورهمی حقیقی و ساده را دارید.

بیایید هشدارها را جدی بگیریم تا پس از سپری شدن این شب کهن ایرانی پشیمان نشویم که ای کاش به توصیه های کارشناسان و مدافعان حوزه سلامت گوش می دادیم زیرا ختم کلام هر کدام از آنها در این روزها که به شب باستانی یلدا نزدیک می شویم فقط به توجه مردم نسبت به رعایت پروتکل های های بهداشتی برای کنترل و مهار ویروس کرونا موکد هستند . و در این روزها به احترام تمامی شهدای مدافع سلامت که برای حفظ سلامت ما جان خود را فدا کردند و به آسمان ها پر گشودند بیایم از هر گونه دوره همه بپرهیزیم و برای سلامت خود و خانواده در خانه بمانیم. 


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید