03:55|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1399 - 11:31
کد خبر: 15447
یادداشت:

گرانی دارو باری سنگین بر دوش بیماران

در ماه‌های گذشته همزمان با افزایش قیمت همه کالاهای مصرفی در کشور ، قیمت انواع دارو نیز با افزایش چشمگیری روبرو شده است. در کنار افزایش قیمت انواع داروها، خبرهایی نیز درباره کمیابی و حتی نایاب شدن برخی اقلام دارویی منتشر شده است.
گرانی  دارو باری سنگین بر دوش بیماران

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کمبود و گرانی دارو سلامت جامعه را به خطر انداخته و مردم آذربایجان غربی  نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کمبود و یا نایاب شدن دارو در این استان موضوعی تکراری و فراموش‌شده است.

مسئولان استانی باید شكل گرانی  و کمبود برخی از داروها را جدی بگیرند و رسیدگی و نظارت بر این موضوع را اولویت اصلی كار خود قرار دهند تا باری از دوش بیماران برداشته شود.
این روزها نداریم، کلمه‌ای دردآور است  که به هنگام مراجعه به داروخانه‌ها بیش از گذشته می‌شنویم. کلمه‌ای که بیمار را آواره شهر و داروخانه گردی می‌کند.

هر چند مسئولان استانی بارها اعلام کردند که هیچ مشکلی در تأمین دارو وجود ندارد، اما سرگردانی و عدم توان خرید بیمارانی که آمادگی افزایش قیمت داروها را تا این حد نداشتند، حکایت تلخ دیگری است.

هم‌اکنون که مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی متعددی مواجه هستند، نباید روند درمان بیماران با افزایش هزینه‌ها مختل شود. فراموش نکنیم که از سال گذشته داروهای پرمصرف به طرز عجیبی از لیست بیمه حذف شد و این یعنی شما برای یک قرص سرماخوردگی باید چندین برابر بپردازید.


در حالی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اصرار دارند که کمبود دارویی در استان جود ندارد، گزارش‌های منتشر شده و همچنین پیام های مردمی  نشان از کمبود برخی داروها یا دست‌کم عدم توزیع آنها در داروخانه‌ها دارد.

افزایش قیمت دارو یكی از بزرگترین دغدغه های بیماران در این روزها می باشد  كه ذهن آنها را به خود مشغول كرده و بیمار بجای تمركز بر درمان بیشتر دچار استرس برای تامین منابع مالی برای تهیه دارو است.

روشن است كه مساله ‌ای مهمتر از جان مردم وجود ندارد اما كمبود  برخی از داروها در داروخانه های استان روند درمان آنها را برای تداوم حیات دچار اختلال كرده است.


به‌هرحال با گرانی دارو و همچنین نرخ بالای ویزیت پزشکان، بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی مجبورند به هنگام بروز بیماری‌های بسیار ساده، قید مراجعه به پزشک را بزنند.در این شرایط که هم قیمت کالاها ازجمله داروها رو به افزایش است و هم آثار کمبود دارو در جامعه ملموس است، مردم راهی جز دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری‌ها ندارند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید