16:00|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1399 - 11:10
کد خبر: 15446
با فرا رسیدن فصل امتحانات؛

نگرانی والدین و دانش آموزان در ایام کرونایی تمامی ندارد

اضطراب و نگرانی این روزها خانه هر ارومیه‌ای است اما برای دانش‌آموزان رنگ و بوی دیگری دارد و بیش از اقشار دیگر آن‌ها تحت فشار استرس کرونا و امتحانات قرار دارند به ویژه اینکه امتحانات به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود.
نگرانی والدین و دانش آموزان در ایام کرونایی تمامی ندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس طی این ایام و آموزش بصورت مجازی، نگرانی والدین برای آینده فرزندانشان بیش از پیش شده است.

آموزش هایی که با توجه به پایین بودن سرعت اینترنت و اشکالاتی در سایت های آموزشی وجود دارد، چندان قابل قبول نیست هرچند این موضوع بارها مورد اعتراض والدین قرار گرفت ولی بدون نتیجه بود.

برخی دانش آموزان که در شرایط سخت و مناطقی که اینترنت ندارد زندگی می‌کنند و یا خانواده برخی از آنها توانایی خرید تلفن همراه هوشمند را نداشته و با اینکه چند ماه است که از بازگشایی مدارس به صورت مجازی می‌گذرد، نتوانستند در کلاسی شرکت کنند.

متاسفانه تعداد این مناطق کم و قابل چشم‌پوشی نیست و البته عقب ماندن از تحصیل حتی برای یک نفر مسئله‌ای نیست که قابل چشم‌پوشی باشد. در برخی از شهر‌ها نیز سرعت نت، تعریف چندانی نداشت؛ بدیهی است که چنین مشکلاتی برای محصلان آزار دهنده خواهد بود. مسائلی که برای از بین بردن نیمی از انرژی و تمرکز هر محصلی کافی است.

متاسفانه با توجه به این شرایط نگرانی والدین برای یادگیری و پیشرفت فرزندانشان در زمینه یادگیری کاملا جایز می‌باشد. در رابطه با این قضیه با صراحت می‌توان گفت بعضی از معلمان و مدارس در آموزش کوتاهی می‌کنند که این مورد می‌تواند باعث سردی و دوری دانش آموز از  درس و تباهی آینده آنان می‌شود.

از مشکلات دیگر این امر، قیمت بسته‌های اینترنتی بود که هر محصل مجبور به پرداخت آن در شرایط رکود اقتصاد، به دلیل کرونا، بود؛ پس از مدتی قیمت بسته‌های اینترنتی که از سوی اپراتور‌ها عرضه می‌شد بالا رفت و وعده‌ی اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان، که چندی پس از تعطیلی مدارس به گوش می‌رسید، هم‌چنان در مرحله وعده باقی ماند. هنوز هم تعرفه اینترنت برای دانشجویان و اساتید همانی است که قبل از کرونا بود.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین توجه بیشتری به این مسئله برای کاهش دغدغه های والدین از آینده فرزندانشان و دانش آموزان برای یادگیری، داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید